۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۳۰۱
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری:

انتظار مایه امید مسلمانان در مقابله با مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حقیقت اعتقاد به انتظار سبب می شود که مسلمانان درمقابله با مستکبران، ظلم، تعدی ظالمان و تسلط دولت های باطل امید خود را از دست ندهند.
آيت الله محمد حسين احمدي شاهرودي ، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري

آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور حضرت ولی عصر(عج) و زنده بودن ایشان گفت: یکی از تعهدات و عقاید شیعه این است که امام زمان به عنوان امام دوازدهم زنده و حاضر بوده اما در پرده غیبت است و روزی ظهور می کند.

وی افزود: اگر چه انتظار ظهور یکی از اعتقادات همه ادیان است که منتظر یک مصلح غیبی برای اجرای عدل و داد هستند اما انتظار ظهور در شیعه به معنای انتظار برای ظهور انسانی شایسته که در حال حاضر وجود دارد و زنده است اما در پرده غیبت به سر می برد.

این استاد حوزه علمیه درباره فضیلت انتظار اظهارداشت: پیامبراسلام در حدیثی مبنی بر «افضل الاعمال انتظار الفرج؛ انتظار فرج با فضیلت ترین همه اعمال بوده است» و چه بسا برترین عبادت ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حقیقت اعتقاد به انتظار سبب می شود که مسلمانان درمقابله با مستکبران، ظلم، تعدی ظالمان و تسلط دولت های باطل امید خود را از دست ندهند.

وی تصریح کرد: انتظار، آینده درخشان و برقراری دولت حق برای اجرای کامل عدالت اجتماعی را نوید می دهد و این عقیده مسلمانان را امیدوار و فعال نگه می دارد.

آیت الله احمدی شاهرودی به نشانه های فرد منتظر اشاره کرد و گفت: بنا به روایت طبرسی از امام زمان(عج) مبنی بر «هرکسی ازشما شیعیان باید به گونه ای عمل کند که عملش او را به محبت ما نزدیک کند».

وی ادامه داد: باید عمل شیعه به گونه ای باشد که محبت حقیقی امام زمان(عج) را جلب کند؛ اگر چه اظهار محبت نسبت به اهل بیت(ع) پسندیده است اما آن چیزی که موجب تقرب می شود عمل صالح است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‎که مفهوم دقیق این روایت التزام عملی به اسلام است، تصریح کرد: اگر اعمال انسان نیکو باشد آن حضرت شادمان شده و اگر اعمال شیعیان ناپسند باشد سبب عدم رضایت و خشم آن حضرت خواهد شد؛ بنابراین منتظر حقیقی باید عمل خود را درست کرده و اعمال و رفتار پسندیده ای داشته باشد چرا که انسان با اعمال و رفتار پسندیده می تواند به امام خود نزدیک شود./9462/ت302/غ

ارسال نظرات