۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۷۳۴۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

مجاهدت علما در تاریخ موجب بالندگی امروز دین شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نیر، روحانیت را وارثان پیامبران و ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: گسترش روابط روحانیت با مردم زمینه تقویت باورهای دینی در جامعه را فراهم می کند.
روحانيان و مبلغان ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، حجت الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه شهرستان نیر، عصر امروز در همایش ادارات تبلیغات اسلامی استان اردبیل که در شهرستان نیر برگزار شد، گفت: علما در تاریخ منشأ تحولات عظیمی بوده اند به طوری که تاریخ شیعه مملو از علمای مجاهدی است که سعی در گسترش موقعیت علمی و عملی فقه و فقاهت داشته اند.
 

وی روحانیت را وارثان پیامبران و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: علما و روحانیان باید با برقراری ارتباط بیشتر با مردم، به نیازهای دینی و معنوی جامعه بیشتر اهمیت دهند.
 

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به دو وظیفه اصلی و اساسی علما، خاطر نشان کرد: عمل به احکام دینی و آموزش عملی و واقعی آموزه های دین از وظایف اصلی و اساسی روحانیت و علما بوده و در تاریخ همواره به این دو مسأله از طرف علمای دین به خوبی پرداخته شده است.
 

حجت الاسلام مقدسی، تصریح کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید در تبیین و تفسیر احکام دینی بیشتر از گذشته همت کنند تا برخی از مشکلات جامعه که ناشی از عدم توجه به آموزه های دینی است رفع شود.937/پ203/ش

ارسال نظرات