۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۷۳۴۸۹
عضو جامعه مدرسین:

مدعیان دموکراسی و حقوق بشر طراحان اصلی جنایت مصر هستند

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن کشتار شیعیان مصر به دست سلفی های تندرو گفت: بسیار زمانه عجیبی است که سردمداران دموکراسی و آزادی و حقوق بشر نه تنها در مقابل چنین فجایعی ساکت و خاموش‌اند بلکه خود در باطن، بازیگران و طرّاحان اصلی این حوادث‌اند.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار کشتار شیعیان مصر به دست وهابیت تندرو را محکوم کرد.

 

متن پیام این عضو جامعه مدرسین به این شرح است: 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

«إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدى‏ مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنّاهُ لِلنّاسِ فِی الْکِتابِ أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاّعِنُونَ»(بقره: 159)

 

خبر بسیار تکان‌دهنده و ناگوار کشتار شیعیان مصر به دست وهابی مسلکان در شب میلاد با سعادت حضرت حجت ابن الحسن العسکری امام زمان(عج)؛ خصوصاً شهادت علامه شیخ حسن شحاته(ره)، قلوب همه مسلمانان و انسان‌ها خصوصاً قلب مبارک رسول خدا(ص) را جریحه‌دار نمود.

 

بسیار زمانه عجیبی است که سردمداران دموکراسی و آزادی و حقوق بشر نه تنها در مقابل چنین فجایعی ساکت و خاموش‌اند بلکه خود در باطن، بازیگران و طرّاحان اصلی این حوادث‌اند.

 

هیچ انسان آگاه و بیداری، امروز تردید ندارد که ایجاد اختلاف بین طرفداران مذاهب اسلامی، از نقشه‌های کلیدی و اساسی سازمان‌های امنیّتی آمریکا و خصوصاً اسرائیل است.

 

کدام انسان عاقلی است که تخیل کند چنین حوادثی به صورت طبیعی ناشی از مسائل عقیدتی و فکری محض است.

 

آن‌چه که هر مسلمان و هر موحّدی را بیشتر آزار می‌دهد آن است که امروز دنیای استکبار عالم‌نمایانی را جهت اجرای این نقشه شوم اَجیر نموده که با فتاوای غیر انسانی و غیر شرعی و در حقیقت فتاوای اسرائیلی مردم را تحریک و تشویق بر کشتار می‌کنند.

 

این‌گونه عالمان فاسد، نه تنها چهره خود را برای همیشة تاریخ سیاه ساخته بلکه چهر‌ه دین را در دنیای کنونی مشوّش نموده‌اند.

 

بر طبق کدام آیه از آیات قرآن و به استناد کدام حدیث از احادیث نبوی و به کدامین گناه و جرم این حادثه فجیع مصر رخ داد؟

 

مگر این عالمان درباری آیه 159 سوره بقره را قرائت ننموده‌اند که دلالت روشن دارد بر این‌که اینان مورد لعن خدا و همه لعنت کنندگان تا روز قیامت قرار می‌گیرند «أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاّعِنُونَ».

 

وحشی‌گری و سبعیّت در این حادثه آن‌چنان گسترده است که خواب را از چشم هر انسانی می‌رباید و خون را از دیدگان جاری می‌سازد.

 

امروزه باید عالمان همه مذاهب بیدار و هشیار باشند خصوصاً علمای الازهر در این مسأله وظیفه مضاعفی دارند.

 

باید علمای شیعه و سنّی همه و همه، دست به دست یکدیگر داده و از وهابیّت و عالمان وهابی که با فکر تکفیری و فتوای قتل، آتش‌افروزی و فساد در زمین می‌کنند برائت و بیزاری بجویند و برای مقابله با آنها چاره‌ای بیاندیشند که فردا دیر است.

 

سکوت و بی‌تفاوتی در مقابل چنین فجایعی، کمک به تحقّق اهداف دشمنان اسلام است.

 

امروزه باید همه مسلمانان، دولت‌ها و مجامع بین المللی را تحت فشار قرار داده و از آنها بخواهند به صورت جدّی با این پدیدة شوم مقابله نمایند.

 

از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز انتظار می‌رود که در این امر نقش فعّالی را از خود نشان دهد.

 

امید آن است که خداوند متعال مکر کفّار را به خودشان برگرداند. «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللّهُ وَ اللّهُ خَیْرُ الْماکِرینَ».

 

محمد‌جواد فاضل لنکرانی
16 شعبان 1434 هـ‌.‌ق
4/ 4/ 1392
/971/د102/ج

ارسال نظرات