۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۵۱۱
پادشاه اردن:

مرزهای اردن در برابر آوارگان سوری باز است

خبرگزاری رسا ـ پادشاه اردن بر لزوم پایان بحران در سوریه تأکید کرد و گفت: مرزهای اردن در مقابل آوارگان سوری باز است.
پادشاه اردن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن امروز در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط تقسیم سوریه با مغایر مصالح سایر کشورها توصیف کرد و گفت: ما نسبت به هرگونه فتنه مذهبی و طایفه‎ای به ویژه بین شیعیان و اهل تسنن در منطقه هراسانیم.

 

وی افزود: سیاستمداران و علما باید در قبال فتنه و نفاق در منطقه هوشیار باشند. تشکیل گروهای فتنه سبب جنگ و نزاع‎های داخلی و مذهبی می‎شود.

 

پادشاه اردن  بر لزوم برقراری ثبات سیاسی در منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: بحران در منطقه به خصوص سوریه هر چه زودتر باید پایان یابد. طولانی‎تر شدن بحران در سوریه سبب بروز جنگ مذهبی و طایفه‎ای می شود.

 

ملک عبدالله در جواب معترضان حضور آوارگان سوری در اردن گفت: چگونه ممکن است که اردن مرزهای خود را بر روی زنی که بچه شیرخواره خود را در آغوش گرفته و خواهان ورود به این کشور است، ببندد.

 

گفتنی است که پادشاه اردن در دو سال بحران سوریه مواضع ضد و نقیض بسیاری نسبت به رویدادهای این کشور اتخاذ کرده است و در آخرین کنفرانس مشترکی با فرانسوا اولاندو، رییس جمهور فرانسه داشت، تاکید کرد که اردن بر موضع خود پایبند است و خواهان روند انتقال سیاسی گسترده در سوریه است که همه گروه‌های این کشور را در بر گیرد./994/ب904/د

ارسال نظرات