۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۷۳۵۴۰
وزیر اطلاع‎رسانی سوریه:

دست آل‎سعود به خون ملت سوریه آغشته است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اصلاع رسانی سوریه خاطرنشان ساخت: سیاستمدارن عربستانی با ارسال سلاح و کمک‎های مالی به معارضان، دست خود را به خون ملت سوریه آغشته کرده‎اند.
عمران الزعبي، وزير اطلاع رساني سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه امروز در جواب اظهارات وزیر خارجه عربستان گفت: سیاستمداران عربستانی از پیروزی‎های اخیر سوریه علیه معارضان به خشم آمده‎اند. نقشه‎های پلید عربستان علیه ملت سوریه با شکست مواجه شده است.

 

وی افزود: عربستان با حمایت‎ها بی حد و اندازه خود از قاتلان ملت سوریه، چطور می‎تواند مدعی دوستی با مردم این کشور باشد و برای پایان این بحران تصمیم گیری کند.

 

الزعبی بیان داشت: وزیر خارجه عربستان، سوریه را سرزمین اشغالی و فلسطین را آزاد خوانده بود. این سخنان سخیف نشان می‎دهد که وی حافظه خود را از دست داده است.

 

وی عربستان را عامل فتنه در سوریه دانست و تأکید کرد: عربستان با ارسال سلاح و حمایت مالی و سیاسی از جنایت‎کاران، دست‎های خود را به خون ملت مظلوم سوریه آغشته کرده است.

 

وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: دولتمردان عربستان می‎پندارد که سوریه کشوری کوچک و ضعیفی است. آنان بدانند که سوریه کشوری وسیع به همراه ارتش و جوانانی نیرومند است.

 

گفتنی است که سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان روز گذشته در جریان کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا در جده این کشور گفت: عربستان سعودی نمی تواند در قبال حمایت ایران و حزب الله از حکومت بشار اسد در سوریه، ساکت بماند.

 

با این حال وزیر خارجه عربستان افزود که باید روند ارسال اسلحه به حکومت بشار اسد از سوی ایران و دیگر حامیان حکومت سوریه متوقف شود.

 

الفیصل در ادامه خواستار صدور یک قطعنامه بین المللی برای ممنوعیت کامل ارسال اسلحه به حکومت سوریه و مشروعیت زدایی از حکومت بشار اسد شد./994/ب902/د

ارسال نظرات