۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۳۶۸۵

فراخوان همایش بین‌المللی قره‌باغ در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری سمینار علمی بررسی وضعیت حقوق بشر در منطقه قره باغ ، از فراخوان همایش بین‌المللی قره‌باغ که آبان ماه سال جاری برگزار می شود، رونمایی شد.
سمينار قره باغ

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آکیف نقی، رییس تشکیلات آزادی قره باغ، امروز در سمینار علمی بررسی وضعیت حقوق بشر در منطقه قره باغ  که در دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: در سفر به تبریز و دیدار با آیت الله شبستری، به وضوح مشاهده کردیم مسأله قره باغ مورد توجه ایران است.

 

وی لازمه حل مناقشه قره باغ را ایجاد وحدت و همدلی و ارتباطات تنگاتنگ میان ایران و آذربایجان دانست و خاطرنشان کرد: مسأله قره باغ به عنوان بخشی از بلاد اسلامی به همه مسلمانان جهان ارتباط دارد و اشغال آن از سوی ارامنه به کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدی برای جهان اسلام محسوب می شود.


آکیف نقی با اشاره به قدمت اختلافات میان ارمنستان و آذربایجان، افزود: با توجه به اینکه ارمنستان در جنگ جهانی اول هیچ مالکیت ارضی نداشت، به واسطه دخالت های انگلستان، آمریکا و فرانسه که در صدر آن ها روسیه قرار داشت، توانست در خاک آذربایجان نفوذ کرده و از همان ابتدا در صدد تجاوز به خاک آذربایجان بود.


وی تصریح کرد: مسأله قره باغ تهدیدی برای دنیای اسلام بوده و ارامنه اشغالگر از همان ابتدا با اسلام سازگاری روحی نداشته است، به عنوان مثال در قرن 17 گروهی از ارامنه افراطی اشغالگر در ظاهر به اسلام روی آوردند، به طوری که با گذشت  300 سال نتوانستند خود را با اسلام وفق بدهند و اکنون در مناطقی از قفقاز و ترکیه ساکن هستند.


رییس تشکیلات آزادی قره باغ با اشاره به این‌که از قدیم الایام مسلمانان ایران، آذربایجان و ترکیه حامی اقلیت ارامنی  بوده اند، اظهار کرد: اما ارمنستان همواره به این کشورها خیانت کرده است. ماهیت جنگ صلیبی هنوز تغییر نکرده، ما از ایران و ترکیه و دنیای اسلام در این خصوص مساعدت می طلبیم.


وی با تشریح توطئه های مختلف دشمنان اسلام در منطقه قفقاز، بر وحدت و یکدلی مسلمانان ایران، آذربایجان و ترکیه برای مقابله به تهدیدهای غرب تأکید کرد و افزود: ارامنه اشغالگر درصدد تفرقه افکنی میان ایران و ترکیه هستند تا با ایجاد جنگ شیعه و سنی هر دو کشور را سرنگون کند.


در مسیر آزادی قره باغ؛ به آیت الله خامنه ای امیدواریم


نورسته ابراهیم اوا، رییس اتحادیه اجتماعی جانبازان و معلولان قره باغ نیز در این سمینار گفت: باید وحدت بین مسلمانان آذربایجان و ایران افزایش یابد تا شکستی قطعی دامنگیر ارامنه اشغالگر شود، چرا که هیچ نیرویی بالاتر و قوی تر از نیروی وحدت نمی باشد.


وی با بیان اینکه ایران مهد تفاسیر اصیل قرآن و احادیث ائمه اطهار بوده، گفت: تمام کشورها جهت برخورداری از این گنجینه های معنوی به ایران مراجعه می کنند و به یقین آغوش جمهوری اسلامی ایران برای تمام ستمدیدگان دنیا باز بوده و ملت ایران همواره حامی مسلمانان جهان بوده است.


ابراهیم اوا با اشاره به این‌که حضرت آیت الله خامنه ای نائب امام زمان(عج) است، افزود: رهبری ایران، مرجع تقلید قابل اعتماد برای مسلمانان بوده و ایشان تمییزدهنده حق از باطل است، چراکه در عصری که گرگ در لباس میش نمایان می شود، تشخیص حق از باطل به مراتب سخت است.


وی با اشاره به مناقشه قره باغ گفت: ارامنه اشغالگر در دنیا جایگاه خاصی نداشته و منفور تلقی می شوند، چرا که ثابت شده آن ها نتوانستند به اسلام ایمان بیاورند و دسیسه های آن ها بر همگان آشکار شد. برای باز پس گیری خاک قره باغ از رهبری ایران درخواست کمک و یاری داریم./935/ب102/د

ارسال نظرات