۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۷۳۷۳۴
یکی از علمای لبنان:

شیعیان و اهل‎تسنن از تندروی مصون بمانند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعیان لبنان تاکید کرد که تشیع و اهل سنت شاخه‌های اسلام هستند که باید از گزند تندروی مصون بمانند.
حسين اسماعيل، از علماي لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسماعیل رییس مجمع الوسط اسلامی لبنان در مراسمی که به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در مسجد عبدالحسین شرف الدین برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایجاد اصلاحاتی در جامعه اسلام گفت: جهان اسلام امروزه بیش از هر زمان دیگری به تجدید نظر درباره کارهایش نیازمند است.
 
وی افزود: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها و نقشه های پلید دشمنان را خنثی سازد.
 
این عالم لبنانی با تمجید از عملکرد ارتش لبنان در قبال درگیری‌های صیدا بیان داشت: ارتش توانست از وقوع جنگ داخلی به دست الاسیر و طرفدارانش در صیدا جلوگیری کند.
 
حجت الاسلام اسماعیل حسین تاکید کرد: مقاومت اسلامی باید برای هرگونه نبرد احتمالی با رژیم صهیونیستی از سوی همه احزاب و گروه‌های لبنانی حمایت شود.
 
وی اظهار داشت که گروه‌های تندرو به هیچ وجه نماینده اسلام و مسلمانان نیستند و تنها جهالت و حماقت خودشان را به جهانیان نشان می‌دهند.
 
رییس مجمع الوسط لبنان خواستار برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو با حضور رهبران مذاهب مختلف اسلامی برای حل مشکلات و اختلافات موجود در جهان اسلام شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل حسین بیان داشت: اهل تسنن و تشیع شاخه هایی از اسلام هستند که باید از گزند تندروی و افراط مصون بمانند./983/ب902/د
ارسال نظرات