۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۹۵۰

کنفرانس «فلسطین در یادها» در فرانسه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس " فلسطین در یادها" از سوی انجمن تجمع برای فلسطین در محلانستیتو جهان عرب در پاریس برگزار شد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کنفرانس " فلسطین در یادها" روز گذشته از سوی انجمن "تجمع برای فلسطین" در محل"انستیتو جهان عرب" در پاریس برگزار شد.


این کنفرانس با حضور اخوان کاظمی، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه،"اسقف اتاالله حنّا"، اسقف کلیسای ارتدکس بیت المقدّس، حائل الفهام، سفیر فلسطین در فرانسه و "کریستوف اوبرلن"، پزشک جرّاح فرانسوی برگزارشد.

 

در ابتدای این کنفرانس، فیلمی از رنج ها و مصائب مردم مظلوم فلسطین در تحت حاکمیت رژیم اشغالگر قدس پخش  شد.

 

سپس حائل الفهام، سفیر فلسطین در فرانسه، در ابتدا از عدم صدور ویزا از سوی دولت فرانسه برای حضور "شیخ عکرمه صبری"، مفتی سابق بیت المقدّس در این کنفرانس، اظهار تاسف کرد.

 

وی گفت: امروزه بیش از 6 میلیون فلسطینی به دلیل ظلم و اشغالگری اسرائیلی ها، در سراسر دنیا پراکنده وآواره اند. حکومت مافیایی اسرائیل هم به فلسطینی ها ظلم می کند و هم افکار عمومی جامعه خود و جامعه جهانی را دستکاری می کند و به ارائه اطلاعات نادرست از سرزمین های اشغالی می پردازد.

 

سفیر فلسطین در فرانسه افزود: اسرائیل در بقا و ادامه حیات خود، مرهون حمایت بی قید و شرط قدرت های غربی است. 85 در صد تکنولوژی پیشرفته اسرائیل، وارداتی از کشور های غربی است و تمام توان نظامی اسرائیل از طریق قدرت های غربی تامین و حمایت می گردد.

 

"اسقف اتاالله حنّا"، رهبر مسیحسیان ارتدوکس بیت المقدّس درسخنان خود برحمایت از مردم مظلوم فلسطین و ولزوم حمایت پیروان همه ادیان از فلسطینی های سرزمین های اشغالی و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد.

 

وی گفت: دولت های عربی مسئله فلسطین را فراموش کرده اند و تنها به عنوان یک شعار تبلیغاتی در جهت مشروعیّت بخشیدن به خود از آن استفاده می کنند.

 

رهبر مسیحسیان ارتدوکس بیت المقدّس تاکید کرد: ما خواهان بازگشت شش میلیون آواره فلسطینی به سرزمین مادری شان هستیم و از حق‎مان در تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس، هرگز کوتاه نخواهیم آمد.ما برای دستیابی به اهداف بزرگمان، مایوس و ناامید نخواهیم شد و با جدیّت به فعّالیت های خود برای آزادی سرزمین مقدّس فلسطین ادامه خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: اسرائیلی ها امید وار بودند با گذشت زمان، از شدّت و حرارت فلسطینی ها برای احقاق حق خودشان، کاسته شود و بخصوص با پیر شدن نسل اول و دوم فلسطینی ها پس از جنگ دوم جهانی، دیگر شاهد مبارزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر حاکمیت نا مشروع اسرائیل نباشند؛ اما فلسطینی ها هرگز ناامید نشدند و امروزه حتی کودکان فلسطینی هم در آرزوی مبارزه با اسرائیل زندگی می کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات