۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۷۳۹۶۱
یکی از علمای لبنان مطرح کرد؛

نقش برخی علما در قتل شیعیان مصر

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای صور و جبل عامل لبنان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در مقابل اندیشه تکفیری از سوی مسلمانان، خاطرنشان کرد: برخی شخصیت‌های دینی عامل قتل شیعیان مصر هستند.
شيخ حسن عبدالله
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله از علمای صور و جبل عامل لبنان امروز در دیدار با گروهی از اهالی این منطقه با اشاره به وضعیت بغرنج لبنان گفت: پیروان مذاهب اسلامی و مسیحی باید دست به دست هم داده و لبنان را با کمک یکدیگر از بحران‌ها و مشکلات کنونی عبور دهند.
 
وی اظهار داشت که خطر رژیم صهیونیستی همواره احساس می‌شود و چند دستگی ملت لبنان می‌تواند بزرگ‌ترین کمک به این دشمن اشغالگر و غاصب باشد.
 
حجت الاسلام حسن عبدالله با تاکید بر لزوم حمایت مردم لبنان از ارتش این کشور خاطرنشان کرد: باید به ارتش اعتماد به نفس داد تا بتواند نیروی بازدارندگی خود را در قبال صهیونیست‌ها بازیابی کند.
 
این عالم لبنانی تندروی مذهبی و اندیشه تکفیری را بزرگ‌ترین چالش جهان اسلام عنوان کرد و گفت: متاسفانه اندیشه تکفیری پای خود را به لبنان باز کرده و زندگی مسالمت آمیز را با مشکل مواجه کرده است.
 
وی افزود: شیعیان و اهل سنت لبنان سال‌های سال زندگی مسالمت‌آمیزی را در کنار هم داشته اند اما امروزه برخی جریانهای خارجی و داخلی به دنبال لطمه وارد کردن به اتحاد ملت لبنان هستند.
 
حجت الاسلام حسن عبدالله در ادامه با اشاره به قتل شیخ حسن شحاته و 4 تن دیگر از شیعیان مصر عنوان کرد: این جنایت دردناک ناشی از اظهارات تحریک آمیز برخی شخصیت‌های مذهبی است. برخی از ائمه مساجد و خطبای جمعه با گفتمان طایفه ای به این تنش دامن می زنند.
 
وی تاکید کرد که همگان باید تلاش کنند فتنه‌های مذهبی را خنثی ساخته و به تقویت وحدت کمک کنند چرا که نمی‌توان در قبال پدیده تکفیری و خشونت بی‌تفاوت بود./983/ب902/د
ارسال نظرات