۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۷۴۰۱۳
آیت الله حکیم:

هدف قرار گرفتن شیعیان توطئه‎ای بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف با ابراز نگرانی از افزایش حمله به شیعیان عراق اظهار داشت: هدف قرار دادن شیعیان توطئه‌ای بین المللی است.
آيت الله سيد محمد سعيد حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، خواستار افزایش تلاش‌های دولت عراق برای مبارزه با گروه‌های مسلح و تروریستی در این کشور شد.

 

این مرجع اظهار داشت: نیروهای امنیتی باید با تمام توان از کشتار شهروندان بی‌گناه در شهرهای مختلف عراق جلوگیری کرده و تروریست‌ها را از بین ببرند.

 

وی با اشاره به افزایش جنایت علیه پیروان اهل بیت(ع) در عراق گفت: بدون شک اقدامات تروریستی در هدف قرار دادن شیعیان، برگرفته از توطئه‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

 

حضرت آیت الله حکیم با ابراز نگرانی از افزایش انفجارهای تروریستی و هدف قرار دادن مساجد و حسینیه‌ها از سوی تروریست‌ها، هدف از این انفجارها را ایجاد فتنه مذهبی و طایفه‌ای عنوان کرد.

 

وی سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر را به مبارز جدی با تروریسم دعوت کرد و افزود: اینگونه جنایت‌ها باید به عنوان جنایت کشتار جمعی برشمرده شود چرا که تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری با تکیه بر اندیشه خشونت و کشتار، پیروان مذاهب و طوایف مختلف را به قتل می‌رسانند./983/ب902/د

ارسال نظرات