۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۰۲۴

برگزاری نمایشگاه «نور در علم و هنر جهان اسلام» در اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاهی از آثار اسلامی با عنوان «نور در علم و هنر جهان اسلام» آبان ماه سال جاری در اسپانیا برگزار می‌شود.
نمايشگاه احياي آثار اسلامي نمايشگاه آثار اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، نمایشگاهی از آثار اسلامی با عنوان «نور در علم و هنر جهان اسلام» جمعه، 3 آبان تا یکشنبه، 20 بهمن‌ماه سال جاری در استان «سویل»(Séville) در جنوب اسپانیا برگزار می‌شود.

 

این نمایشگاه با هدف بررسی اهمیت رابطه‌ میان نور، علم و هنر در خلق آثار اسلامی، مجموعه‌ای از اشیا، دست‌نوشته‌ها و آثار چاپی بسیار نادر و کمیاب را از 20 کشور جهان جمع‌آوری کرده و به نمایش درمی‌آورد.

 

«نورانیت، نماد جهانی»، «نور به عنوان یک استعاره»،« نور و رنگ»، «نور علم» از بخش‌های مختلف این نمایشگاه هستند که 25 موزه از سراسر جهان برای برپایی آن با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 

«موریو لئون»، مدیر برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: این نمایشگاه اولین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود که چهار سال پیاپی برای برگزاری و جمع‌آوری آثار آن زحمت کشیده شده است.

 

«صبیحه الخمیر»، از دیگر مقامات مسوول این نمایشگاه نیز گفت: آثاری از قرن نهم تا بیستم در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند که بعضی از آنان برای اولین بار رونمایی می‌شود.

 

تقویت روابط فرهنگی بین مسلمانان، احیای سرمایه‌های اسلامی و تحکیم ارزش‌هایی چون صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌آید./994/ب102/د

ارسال نظرات