۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۷۴۰۷۳
رییس مرکز مطالعات منطقه‌ای لبنان:

اختلاف ایران و مصر به نفع آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات منطقه‌ای لبنان با اشاره به این‌که یک فضایی در مصر به رهبری سلفی‌ها بر علیه شیعیان و شیعه گری ایجاد شده است، شهادت شیعیان در مصر را سبب فتنه گری میان مسلمانان و خدمتی به دشمنان امت اسلامی دانست.
دکتر طلال عتريسي، رييس مرکز مطالعات منطقه‌اي لبنان

 

دکتر طلال عتریسی، رییس مرکز مطالعات منطقه‌ای لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به شهادت شیح حسن شحاته و تعدادی از شیعیان در مصر به دست تکفیری‌ها اظهار داشت: این جنایت بسیار چندش آوری بوده که زشتی آن را نمی‌توانیم توصیف کنیم.

 

وی افزود: روشن است پیشینه این قضیه که اشخاصی به دلیل داشتن اعتقاد دینی به قتل برسند، این است که سلفی‌ها در مصر اعتقاد دارند که شیعیان درحال مبارزه با بدعت‌ها هستند و از این طریق آن افراد بیگناه را به قتل رساندند.

 

دکتر عتریسی در ادامه تبیین پیشینه این جنایت با اشاره به این‌که یک فضایی در مصر به رهبری سلفی‌ها علیه شیعیان ایجاد شده است، گفت: آمریکا نمی‌خواهد هیچگونه نزدیکی بین ایران و مصر صورت بگیرد و این فضا در جهت خدمت به سیاست های استکباری است .

 

رییس مرکز مطالعات منطقه‌ای لبنان بیان داشت: در وهله نخست باید این عمل مورد محکومیت گسترده همگان از نهادها و مرجعیت قرار بگیرد بطوریکه اعلام کنند که این عمل هرگز پذیرفتنی نیست.

 

وی ابراز داشت: همچنین اعلام شود که چنین اعمالی باعث و منجر به فتنه گری میان مسلمانان می‌شود زیرا این فتنه ها در واقع خدمتی است به دشمنان امت اسلامی که نباید صاحب نظران، اندیشمندان و همه افراد مسؤول در قبال آن سکوت اختیار کنند./956/ت302/ک

ارسال نظرات