۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۷۴۰۸۷
عالم اهل سنت مولتان پاکستان:

تفرقه انگیزان در جهان اسلام، به ظاهر مسلمانند

خبرگزاری رسا - عالم اهل سنت مولتان پاکستان با بیان این‌که درک صحیح از خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) می‌تواند جهل و در نتیجه تفرقه را از امت اسلامی دور کند، گفت: تفرقه انگیزان در جهان اسلام، به ظاهر مسلمانند.
امتياز الحسن گيلاني، از علماي اهل سنت شهر مولتان پاکستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، امتیاز الحسن گیلانی، از علمای اهل سنت شهر مولتان پاکستان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با وحدت اسلامی گفت: مسلمانان برای ایجاد و تقویت وحدت اسلامی باید توانایی و قدرت خود را به خوبی بشناسند، دین اسلام هیچ چیز کم ندارد و از آنچه که برای اداره جهانی لازم است، برخوردار است.
وی با بیان این‌که متأسفانه در جهان اسلام، وحدت بین مسلمانان مورد غفلت واقع شده است، افزود: همانطور که آیت‌الله خامنه‌ای تأکید دارند، باید تمامی موانع وحدت اسلامی برداشته شود.
امتیاز الحسن گیلانی یادآور شد: اگر تمام مسلمانان جهان از همه امکانات خود در راستای ایجاد و تقویت وحدت اسلامی استفاده کنند، در جهان کنونی موفق‌تر از همیشه ظاهر خواهند شد.
وی در ادامه اثرات زیان‌بار تفرقه در جهان اسلام را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: تفرقه در جهان اسلام توان و تأثیر اسلام در عرصه‌های جهانی را کم رنگ جلوه می‌دهد و ما را کوچک‌تر و کم قدرت‌تر از آنچه هستیم نشان خواهد داد.
این عالم پاکستانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر به ظاهر مسلمان بودن تفرقه‌انگیزان در جهان اسلام، تصریح کرد: کسی که هر گونه درگیری بین دو مسلمان ایجاد کند، نمی‌تواند خود را مسلمان بداند، بلکه او به ظاهر مسلمان است.
وی با تأکید بر این‌که با شناخت مذاهب نسبت به یک‌دیگر، تمامی موانع وحدت اسلامی برطرف خواهد شد، افزود: باید سعی کنیم تا با اجرای برنامه‌های آگاه کننده و دانش‌افزا، جهالت شناخت مذاهب را از میان مسلمانان بزداییم، باید تمام کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، عربستان و شمال آفریقا این برنامه‌ها را اجرا کنند.
امتیاز الحسن گیلانی در پایان خاطرنشان کرد: درک صحیح از خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) می‌تواند جهل و در نتیجه تفرقه را از امت اسلامی دور کند./907/د102/پ
ارسال نظرات