۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۱۰۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: تجربه نشان داده در مناطقی که اعتقادات دینی مردم بالاست، وقوع جرائم و بزهکاری نیز در کم ترین میزان ممکن است.
سرهنگ امير عباس زاده، معاون اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر عباس زاده، معاون اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مشترک با مدیران مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های سراسری در استان، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این معاونت ارتقای فرهنگ، بینش و اعتقادات دینی عموم مردم در جهت پیشگیری از وقوع جرائم است.


وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده در مناطقی که فرهنگ و اعتقادات دینی مردم بالاست، وقوع جرائم و بزهکاری نیز در کمترین میزان ممکن است، از این رو رسالت خود می دانیم که با همکاری دیگر نهادی دینی و فرهنگی نسبت به ارتقای اعتقادات دینی مردم اهتمام داشته باشیم.


عباس‌زاده با اشاره به این‌که تعامل میان نیروی انتظامی، حوزه های علمیه و مساجد در ارتقای سطح عقیدتی جامعه و کاهش وقوع جرائم بسیار مؤثر خواهد بود، گفت: برنامه‌هایی در این راستا با همکاری معاونت پیشگیری نیروی انتظامی و تعامل میان ائمه جماعات مساجد صورت گرفته که با نتایج مطلوبی همراه بوده است.


معاون اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسانه‌ها چشم بیدار و گوش شنوای جامعه و به عنوان پل ارتباطی میان مسؤولان و مردم هستند، گفت: بهره‌مندی از نکته نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه با هدف ارتقای توانمندی و خدمات پلیس به مردم صورت می گیرد.


وی موفقیت پلیس را منوط به تعامل با رسانه ها دانست و افزود: پلیس مردمی همواره در کنار و همراه رسانه‌هاست، این معاونت در دوره جدید تلاش خواهد کرد همچون گذشته علاوه بر تعامل سازنده با رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و خبردهی، از نظر حرفه ای نیز از پیشنهادات ارزنده اصحاب رسانه استان به نحو شایسته ای بهره مند شود.


سرهنگ عباس زاده کاهش آسیب های اجتماعی را از جمله اصلی ترین رسالت های معاونت اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: فعالیت و همکاری خبرنگاران تخصصی در عرصه جرم شناسی و مسائل مربوط به امنیت اجتماعی موجب بروز نتایج ارزشمندی خواهد شد که در سایه تعامل پلیس با رسانه محقق می شود.


معاون اجتماعی و ارشاد نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در پایان خواستار گسترش تعامل و ارتباط خبرنگاران با معاونت ها و پلیس های تخصصی استان شد و گفت: این معاونت از حضور تمامی خبرنگاران در جهت انعکاس اخبار و فعالیت های پلیس استان استقبلا می کند، چراکه معتقدیم تعامل با رسانه نتیجه بخش است.


کلنگ خانه عالم روستای تکلدان سراب زمین زده شد


ساخت خانه عالم روستای تکلدان، در قالب طرح های محرومیت زدایی قرب کوثر با حضور اهالی روستا و مسؤولان بسیج سراب آغاز شد.


محمود اصل گرگانی، فرمانده سپاه ناحیه سراب در مراسم آغاز احداق این خانه عالم اظهار داشت: زیربنابی این پروژه 70 متر مربع است که با هزینه چهارصد میلیون ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.


برگزاری همایش استانی رسم هجرت در تبریز


سید صفر قائمی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا هدف از برگزاری این همایش را کیفی سازی و آسیب شناسی حرکت های جهادی اعلام کرد و گفت: اردوهای جهادی امسال از امروز افتتاح شده و تا 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


وی افزود: از زمان شکل گیری بسیج به فرمان حضرت امام (ره) و تاکید ایشان در خصوص توجه به بحث سازندگی و محرومیت زدایی، همه آحاد مردم به خصوص جوانان به خوبی توانستند در عرصه های سازندگی و محرمیت زدایی کشور مشارکت داشته باشند.


قائمی با بیان اینکه حرکت های امروز جهادی جوانان مشابه حرکت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است افزود: در این عرصه جوانان جهادگر بسیجی با تفکر ارزشی و معنوی و با هدف جلب رضای خداوند و خدمت به مردم خالصانه حضور و فعالیت کرده و در کنار آن مهارت های لازم زندگی گروهی و مدیریتی را همراه با کسب تجربه و خودسازی آموزش می بیند.


وی همچنین با اشاره به آسیب های حرکت های جهادی در استان و با بیان این که این حرکت ها در این نقطه از کشور از سوی دستگاه ها و مسئولان با استقبال کمی مواجه است خواستار تعامل و همکاری مسئولان و دستگاه های دولتی سازمان بسیج سازندگی شد.


به گفته مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در سال گذشته از 90 گروه جهادی شناسایی شده 63 گروه در عرصه های مختلف سازندگی و محرمیت زدایی در مناطق محروم کشور فعالیت بسزایی انجام دادند و افزود: امسال نیز جهادگران بسیجی در 44 نقطه محروم استان در راستای محرومیت زدایی و سازندگی مسئولیت انجام فعالیت های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی را بر عهده گرفته و علاوه براین در 10 عرصه مختلف اقتصادی و کشاورزی با هدف توجه به اقتصاد مقاومتی و جهش اقتصادی در استان فعالیت خواهند کرد.


شرایط فعالیت غذاخوری‌های آذربایجان شرقی در ماه رمضان اعلام شد


علیرضا هنردوست، رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی آذربایجان شرقی با اعلام ساعات و شرایط فعالیت مراکز غذاخوری از عدم ارائه سرویس غذاخوری ها به مشتریان در ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: فعالیت غذاخوری ها نیم ساعت قبل از افطار جهت آماده کردن غذا بدون پذیرش مشتری در پشت درهای بسته بلامانع بوده و فروش اغذیه های سرد به صورت کیلویی بلامانع است.


وی افزود: ارائه سرویس غذایی با رعایت شئونات اسلامی و انجام پوشش لازم برای محل سرو غذا در هتل به مسافرین مقیم در آن واحد و یا با معرفی از سایر مراکز اقامتی بلامانع است. فعالیت ساندویجی ها در پایانه های مسافربری نیز در ماه رمضان فقط با مجوز این اداره امکان پذیر است./935/د101/س

ارسال نظرات