۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۷۴۱۰۴
یکی از علمای عراق در گفت‎وگو با رسا:

علمای اسلام با وحدت به عمر وهابیت پایان دهند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس شورای استان بصره عراق با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در مصر خواست تا علمای دینی با وحدت اسلامی و با هر گونه امکانات از مواضع اسلام دفاع کنند؛ تا فتواهای پوشالی وهابیت‎ وتکفیری‎ها اندیشه‎های مذهبی ملت‎ها را منحرف نکنند
حجت الاسلام  شيخ احمد سليطي

 

حجت الاسلام شیخ احمد ثجیل ربیع سلیطی معاون رییس شورای استان بصره عراق در گفتوگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به جنایت‎های وحشیانه وهابیت در کشور مصر اظهار داشت: اگر سخنان علمای تکفیری‎ و سلفی ‎مصر را مروری کنیم، می بینیم که سراسر تحریک‎ به خلق جنایت علیه مذهب‎ها، به ویژه مکتب اهل بیت(ع) است.

 

وی با بیان این که شبکههای ماهواره‎ای ضد اسلامی باعث فتنه‎های داخل کشورهای اسلامی هستند، تأکید کرد: برخی از رسانههای کشورهای عربی که به نام اسلام تظاهر میکنند، با تدابیر آمریکا و رژیم صهیونیستی سازماندهی شده‎اند.

 

حجت الاسلام سلیطی با اشاره به برنامه‎های شیطانی و تحریک آمیز شبکه‎های ماهواره‎ای تروریستی خاطرنشان کرد: سخنان فتنه‎ انگیز مجریان این شبکه‎ها عاملان اصلی جنایت‎های وحشیانه تروریست‎ها، علیه مردم بی‎گناه از جمله حادثه اسفناک مصر و شهادت شیخ حسن شحاته است.

 

وی افزود: جنایت‎های وحشیانه سلفی‎ها و تکفیری‎ها، هیچ گاه اراده شیعیان را متزلزل نمی‎کند، بلکه دشمنان بدانند که شهادت افتخار ماست و در راه مکتب اهل بیت(ع) جانهایمان را فدا خواهیم کرد.

 

این عالم شیعی عراقی با تأکید بر این که تاریخ حقیقی وهابیت و سلفی‎گرها برای مسلمانان مشخص شده است، اظهار داشت: در صدر اسلام بنیامیه دشمنان اصلی مسلمانان بودند و امروز وهابیت که زائیده پسماندهای آنان هستند، با اهل بیت(ع) دشمنی می ورزند، در اصل آنان اهداف شیطانی آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب را در منطقه اجرا می‎کنند.

 

معاون رییس شورای استان بصره در ادامه بیان داشت: کشتار مردم بی‎گناه و کشیدن پیکر آنان در خیابان‎ها و ترور علما، چهره شیطانی وهابیت،‏‎ سلفی‎ها و تکفیری‎ها را  برای ملت‎های اسلامی نمایانکرد، این واقعه در هیچ یک از مذاهب اسلامی نمی گنجد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه می بینیم ملت های مسلمان در واکنش به حکومت های ظلم به تظاهرات شدید روی آورده اند، این رو آنان می خواهند با حمایت از تروریست ها خود را نجات دهند.

 

حجت الاسلام سلیطی با اشاره به حمایت‎های کشور عربستان سعودی و قطر از تروریست ها، گفت: سران این کشورها که ابزار دست آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستند، روزی را خواهند دید که حکومت ظالمانه آنان به پایان رسیده است.

 

معاون رییس شورای بصره برملاکردن توطئه‎های شیطانی وهابیت و تکفیری‎ها برای ملت‎های اسلامی را از وظایف علمای دین دانست و تأکید کرد: علمای دینی باید همه آحاد ملت‎های اسلامی را به وحدت اسلامی فرا بخوانند و با هر گونه امکاناتی که در اختیار دارند از مواضع اسلام دفاع کنند؛ تا فتواهای پوشالی وهابیت وتکفیری‎ها اندیشه‎های مذهبی ملت‎ها را منحرف نکنند./9456/ب911/ک

ارسال نظرات