۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۷۴۱۸۱
قرضاوی خطاب به ملت مصر:

برای مرسی هم مانند مبارک صبر کنید

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، درباره صبر 30 ساله مصری ها در دوران مبارک و شتاب آنها برای برکناری محمد مرسی ابراز شگفتی کرد و خطاب به مردم کشورش گفت: هیچ کسی بهتر از مرسی را برای اداره این کشور پیدا نخواهید کرد.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  شبکه العالم، شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که به تازگی و پس از انتصاب امیر جدید قطر به قاهره سفر کرده، دیروز خطاب به مردم مصر گفت: تظاهرات در خیابانها و اختلافات طرفداران و مخالفان محمد مرسی، بیانگر آن است که این کشور با بلا و محنت روبرو شده است.

 

وی تأکید کرد: خداوند ما را از تفرقه و اختلاف برحذر داشته است و باید اختلافات سیاسی را از بین ببریم. ما رییس جمهوری داریم که وی را انتخاب کرده و سپس درباره یک سری مسائل با وی دچار اختلاف نظر شدیم، اختلافاتی که قابل حل است.

 

قرضاوی افزود: رییس جمهور معصوم نیست و هر فردی اشتباه می کند و اگر محمد مرسی اشتباه کرده باشد، حق داریم که وی را مواخذه و بازخواست کنیم.

 

این مفتی تندروی مصری مدعی شد که اگر مرسی درخواستها برای اصلاح و تغییر را رد کند، خودش اولین فردی خواهد بود که نافرمانی درمقابل مرسی را اعلام خواهد کرد.

 

قرضاوی مصری ها را به صبر و تحمل دعوت کرد و گفت: چگونه درمقابل 30 سال حکومت حسنی مبارک صبوری می کنیم ولی یکسال مرسی را تحمل نمی کنیم، آیا می توان مشکلات 60 ساله را یکساله حل کرد.

 

وی ادامه داد: مصری ها فرصت دیگری به خودشان بدهند؛ فرض کنیم که مرسی کناره گیری کند چه کسی بعد از وی حکومت خواهد کرد؟ بعد از مرسی کسی را مثل وی پیدا نخواهیم کرد. پشت سر هم بعد از وی فردی بدتر خواهد آمد. این امر یک حدس و گمان نیست، بلکه تاریخ و کشورهای دیگر گواه آن است.

 

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که به دلیل حمایت از جریانهای افراطی و تکفیری در منطقه به پدر معنوی آنها تبدیل شده، خاطرنشان کرد: تغییرات می تواند از طریق مشارکت در انتخابات پارلمانی آینده صورت گیرد.

 

گفتنی است روز گذشته به مناسبت اولین سالگرد روی کار آمدن محمد مرسی رییس جمهور مصر، میلیون ها نفر از مخالفانش در سراسر این کشور تظاهرات کردند و خواستار کناره گیری وی و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری شدند. مخالفان مرسی، وی و گروه اخوان المسلمین را به ناتوانی در اداره امور کشور و انحصارطلبی متهم می کنند./983/ب102/د

ارسال نظرات