۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۷۴۲۹۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی با حضور بانوان فرهیخته قم و کردستان و برگزاری گفتمان دینی با موضوع مدیریت زمان در بخش مرکزی قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، پیریایی، استاندار قم از دست اندرکاران امور تبلیغی و فرهنگی استان تجلیل کرد و تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی را قابل تقدیر دانست.
کرم رضا پیریایی در این مراسم که در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد طی سخنانی با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، اظهار داشت: مجموعه عملکرد و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی، بیانگر این است که این نهاد امروز به مقطعی از پختگی و تکامل رسیده است.
وی با بیان این که فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه کاری وسیع و گسترده‌ای را شامل می‌شود، به نقش ویژه و حاکمیتی آن اشاره و تصریح کرد: آحاد مسؤولان و کارکنان این مجموعه عظیم دینی در سراسر کشور باید از آگاهی و شناخت کافی نسبت به نقش و کارکردهای مهم این سازمان برخوردار باشند.
استاندار قم با اشاره به این که مجموعه تبلیغات اسلامی استان، اقدامات بسیار خوبی را در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی معرفت‌افزایی و تقویت بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی جوانان داشته است، بر ضرورت استمرار و غنا بخشی این گونه برنامه‌ها تأکید کرد.
پیریایی همچنین لزوم افزایش تعاملات و همکاری های مشترک این سازمان با دیگر دستگاه‌های استان از جمله آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی را یادآور شد و افزود: امیدواریم در آینده توافق نامه‌های زیادی از این دست بین این مجموعه با سایر دستگاه ها شاهد باشیم.
وی ساماندهی هیئات مذهبی، برگزاری کلاس‌های قرانی و اعزام مبلغ را از مهم‌ترین زمینه‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: نهاد تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس تاکنون، اقدامات و فعالیت‌های قابل تقدیری در این حوزه‌ها داشته است.
استاندار قم با تأکید بر ضرورت شناسایی شیوه‌های مؤثر تبلیغ دین و تلاش در جهت استفاده از این روش‌های کارآمد، تلفیق شیوه‌های سنتی و نوین تبلیغ را یکی از توفیقات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره از جمله روش‌های مؤثری است که سازمان تبلیغات توانسته است در کنار روش‌های روز آمد در امر آموزش‌های دینی و مذهبی استفاده کند.
پیریایی همچنین با اشاره به نقش ویژه قم در تولید محتوا و جهت دهی به مباحث کلان فرهنگی کشور، لزوم گسترش بیشتر همکاری‌های سازمان تبلیغات با نهادهای فرهنگی و حوزوی قم در این زمینه را خواستار شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ابتدای این جلسه با تقدیر از اهتمام استاندار قم به مسائل فرهنگی استان، گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.
همچنین در پایان این مراسم، استاندار قم با اهدای لوح سپاسی از حجت الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از مسؤولان و کارشناسان این مجموعه فرهنگی و تبلیغی قدردانی کرد.
ترویج سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین وظیفه بانوان فرهیخته است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تغییر سبک زندگی را امری ضروری دانست و وظیفه بانوان فرهیخته را در ترویج سبک زندگی اسلامی مهم و تأثیرگذار عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جمع بانوان فرهیخته استان کردستان که به همراه کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان به قم سفر کرده‌اند، گفت: در جهان کنونی شاهد مقابله تمام عیار نظام سلطه با مسلمانان هستیم و اگر این مسأله را قبول داریم باید از اسلام و قرآن دفاع کنیم.
وی افزود: بین اردوگاه ایمان و کفر، جنگ جهانی تمام‌عیار فرهنگی و نظامی وجود دارد و در چنین شرایطی، اولین وظیفه ما آگاهی‌رسانی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم توجه به سبک زندگی اسلامی در بخش زندگی فردی و اجتماعی را یکی از مهم‌ترین وظایف بانوان فرهیخته عنوان کرد و اظهار داشت: برای ساماندهی به سبک زندگی اسلامی، ایمان به خدا و اعتقاد به اسلام و عمل به دستورات دینی ضروری است.
حجت‌الاسلام اسکندری به بانوان فرهیخته توصیه کرد که چشم‌انداز و برنامه مدونی برای اجرایی شدن مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی داشته باشند.
وی اعتدال در استفاده از امکانات زندگی را متذکر شد که در صورت رعایت این مهم، دستیابی به زندگی معنوی و روحانی میسر می‌شود.
کارگاه سبک زندگی اسلامی با حضور بانوان فرهیخته قم و کردستان
کارگاه سبک زندگی اسلامی با حضور بانوان فرهیخته استان‌های قم و کردستان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
مریم معین‌الاسلام، رییس مؤسسه فرهنگی زنان منتظر در این کارگاه آموزشی علت وحشت دشمنان از اسلام را به دلیل گسترش روزافزون و تأثیرگذاری تمدن اسلامی دانست و سبک زندگی را مهم‌ترین مانع انجام مأموریت‌های الهی عنوان کرد.
وی با تشریح راهکارهای تغییر سبک زندگی اظهار کرد: اولین گام برای تغییر سبک زندگی زدودن مظاهر زندگی غربی در محیط خانه و خانواده است که در این زمینه باید با صبر و حوصله، زندگی خود را تغییر دهیم.
این استاد حوزه علمیه خواهران استفاده بهینه از فطرت پاک نوجوانان و جوانان را حائز اهمیت دانست و این ظرفیت را برای تغییر سبک زندگی مهیا دانست.
معین الاسلام با بیان این‌که وحشت دشمن نشانه پیروزی ماست، اظهار کرد: نباید در راه ترویج سبک زندگی اسلامی مأیوس شویم، عزم جدی و استفاده از اهرم مهدویت و تغییر متغیرها از عوامل رسیدن به سبک زندگی اسلامی است و این‌که به باور برسیم که تربیت دینی یک پروسه است.
به گفته وی، غربی‌ها با ایجاد نیاز کاذب، سبک زندگی غربی را رواج دادند، بنابراین تغییر نیاز، تغییر الگوی مصرف از عوامل غربی‌ها است، ابتدا مصرف ما را تغییر می‌دهند و سپس عقاید و باورهای دینی را رواج می‌دهند تا لایه لایه سبک زندگی تغییر کند، تا جایی که یک باره موجی از نیازها در سراسر دنیا نسبت به مصرف یک کالا به راه می‌افتد که مخاطبان آنها تنها جوانان و بانوان هستند.
معین الاسلام تأکید کرد: برای تغییر سبک زندگی باید نیازها را مدیریت کنیم چراکه تغییر نیازها به اصلاح الگوی مصرف منجر می‌شود.
برادرکشی در کشورهای اسلامی به سود مستکبران است
رییس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اختلاف بین شیعه و سنی و برادرکشی در کشورهای اسلامی را به سود مستکبران دانست.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کهک حاضر شد و درباره روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و صدور فرمان تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.
وی همچنین درباره مسأله تبلیغ در دین، تبلیغ سالم و مخرب مطالبی را مطرح کرد.
حجت‌الاسلام غلامی گفت: تبلیغ حضرت رسول الله(ص) و ائمه معصومین(ع) و علما و فقهای متعهد جزو تبلیغ سالم و انحراف بعد از رحلت رسول الله(ص) تاکنون به ویژه از سوی سلفی‌ها، تکفیری‌ها و آشوب‌هایی که در سرزمین‌های اسلامی وجود دارد تبلیغ انحرافی و برادرکشی محسوب می‌شود.
رییس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ضرورت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و دلسوختگان انقلاب از این سازمان، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در بخش‌های مختلف را ارائه کرد.
برگزاری گفتمان دینی با موضوع مدیریت زمان در بخش مرکزی قم
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفتمان دینی با موضوع چگونه زمان را مدیریت کنیم در این بخش برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی قنوات با مشارکت امور فرهنگی مسجد طفلان مسلم لنگرود اقدام به برگزاری گفتمان دینی با عنوان زمان را چگونه مدیریت کنیم کرد.
وی افزود: در این گفتمان که جوانان و نوجوانان حضور داشتند، حجت‌الاسلام حسنی درباره این موضوع به ایراد سخن پرداخت و در ابتدا مقدمه‌ای کوتاه در رابطه با مدیریت گفته و در ادامه پیرامون اولویت بندی زمان و استفاده بهینه از آن توضیح داد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسنی در ادامه گفت: بدون داشتن هدف‌های قابل وصول و مشخص نمی‌توان درباره مدیریت زمان خود تصمیم گرفت، پس هدف‌هایی را در نظر داشته باشید که بتوانید به آنها برسید.
گفتنی است، در پایان این جلسه به سؤالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
قم میزبان بانوان فرهیخته استان کردستان
جمعی از بانوان فرهیخته استان کردستان با بازدید از سازمان تبلیغات اسلامی قم در جلسه هم اندیشی بانوان فرهیخته این استان شرکت کردند.
در این جلسه مریم معین الاسلام، رییس مؤسسه علمی فرهنگی زنان منتظر به تشریح مؤلفه‌های دستیابی به سبک زندگی اسلامی پرداخت.
دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از دیگر برنامه‌های سفر بانوان فرهیخته کردستان به قم بود که حجت‌الاسلام اسکندری با بیان شرایط حساس کنونی و رویارویی دشمنان اسلام با مسلمانان، بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
در این جلسه کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گزارشی از نحوه تشکیل جلسات و برنامه‌های بانوان فرهیخته این استان ارائه کرد. /907/پ202/پ
ارسال نظرات