۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۴۳۰۶
یکی از علمای بحرین:

دفاع از مسجد وظیفه همه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آزادی های حقوق بشر بحرین با محکوم کردن تصمیم آل‎خلیفه مبنی بر تبدیل مسجد ابوذرغفاری به بوستان خاطرنشان ساخت: دفاع از مسجد وظیفه همه مسلمانان است.
حجت الاسلام شيخ ميثم سلمان مسؤول آزادي هاي حقوق بشر بحرين حجت الاسلام ميثم سلمان از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسؤول آزادی های حقوق بشر بحرین روز گذشته با اسامه تمیمی نماینده پارلمان و تعدادی از اهالی منطقه نویدرات این کشور دیدار و درباره تصمیم رژیم آل خلیفه مبنی بر تبدیل مسجد ابوذر غفاری به بوستان گفت‎وگو کرد.

 

حجت السلام شیخ سلمان در دیدار گفت: مسجد متعلق به گروه، حزب، منطقه و یا خانواده‎ای نیست، بلکه از آن خداوند متعال است و همه وظیفه دارند از مسجد حمایت کنند.

 

وی افزود: نظام با این مسائل درصدد ایجاد تفرقه بین امت اسلامی در بحرین است، اما ملت انقلابی نقشه شوم آنان را خوانده و اجازه محقق شدن اهداف نظام آل خلیفه را نمی‎دهد.

 

مسؤول آزادی های حقوق بشر ادامه داد: ملت بحرین از حقوق شرعی و دینی خود کوتاه نیامده و مساجد تخریب شده را به زودی بازسازی می کنند.

 

اسامه تمیمی نیز در این دیدار تخریب مساجد را یک عمل غیرصحیح دانست و بیان داشت: مساجد در همه کشورهای اسلامی از جایگاه مقدسی برخوردار است. امت اسلامی احترام به مسجد را بر خود واجب می‎داند.

 

وی افزود: ملت بحرین نسبت به تخریب مساجد از سوی نظام معترض است و بر حل بحران به صورت مسالمت آمیز تأکید دارد.

 

گفتنی است که رژیم آل خلیفه پس از ویران کردن مسجد ابوذر غفاری با 70 سال قدمت در منطقه نویدرات؛ چند روز پیش تصمیم به ساخت بوستانی در محل این مسجد گرفته است./994/ب902/د

ارسال نظرات