۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۷۴۳۵۴
آیت الله نظری:

اسلام ناب پایه تمدن جهانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که اسلام ناب پایه تمدن جهانی است، تأکید کرد: اسلام ناب و حقیقی همه خیر، نیکی و توجه به همنوع و دوری از صفات ناپسند است.
آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای مازندران، امروز در گردهمایی روحانیان سوادکوه که در آستانه ماه مبارک رمضان در دانشگاه شهید بهشتی واحد زیراب برگزار شد، با بیان این که  آیا جهان قابل درک است و آیا انسان با جهان ارتباط دارد و اگر دارد با چه عاملی است و حد و حریم آن چیست و چه نتیجه ای در پی خواهد داشت، گفت: دانشمندان و علما قائل به حقیقت و درک وجود هستند و درک تنها مخصوص انسان است و به وسیله جز معنوی وجود او است.

 

وی با بیان این که وجود منشأ اثراست و درک آن نیز برای همه امکان پذیر نیست، ادامه داد: وجود درباره ادراک آن در عالم محدود است.

 

آیت الله نظری با بیان این که هدایت بر دو قسم بی تخلف و اختلاف و با تخلف و اختلاف است، ادامه داد: هدایت بی تخلف و اختلاف که همان شش معارف اولیه است تخلف و اختلاف ندارد و به مربوط به جسم نیست بلکه به روح مربوط می شود.

 

وی با بیان این که وحی و قرآن محمدی برای یک مطالب زنده، آموزنده،  فردی، جمعی، دنیوی، اخروی، روحانی، جسمانی و همه جانبه نازل شده است.

 

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار شیعیان در مصر از سوی گروه های تکفیری، تأکید کرد: شریعت محمدی، دین دوستی، محبت، آرامش و برادری است و جنگ، خونریزی و کشتار در آن به هیچ عنوان معنا ندارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امروز وهابیت به نام دین مرتکب جنایت های غیر انسانی و اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: دین جز خیر و کمال هیچ چیز دیگری ندارد و به هیچ عنوان دین بدی و ظلم ندارد.

 

وی با بیان این که عده ای به قصاص را عامل بدی دین می دانند، گفت: بخشش و دیه در دیگر ادیان نیز وجود دارد، اما قصاص عالی ترین قانون حساب و مجازات قصاص است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که اسلام ناب پایه تمدن جهانی است، تأکید کرد: اسلام ناب و حقیقی همه خیر، نیکی و توجه به همنوع، دوری از صفات ناپسند نظیر ظلم، ستم و بدگویی و غیبت مورد توجه قرار می دهد.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه مازندارن با بیان این که در قانون خداوند متعال هیچ قانونی مخالف با فطرت و مصلحت وجود ندارد ولی متأسفانه مردم هنوز به خوبی وظایف خود را به خوبی انجام نداده است.

 

وی با بیان این که عظمت جهان اندازه دارد، اما عظمت و بزرگی خداوند متعال حد و اندازه ندارد، گفت:  علم دین یکی از بالاترین  و بهترین عمل در اسلام است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود به بیان جایگاه عالم و فقیه پرداخت و گفت: در دنیایی که انسان ها برای زندگی مادی دست و پا می زنند، مادیات برای یک عالم و فقیه هیچ لذتی ندارد.

 

وی با بیان این که دین یک ادراک خالص، معنوی، بی اشکال، بی خدشه، بی دغدغه و خاطر جمعی است، افزود: چون امر، حکم و لطف خدا است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که بهترین طبقه بعد از پیامبر و ائمه اطهار(ع) علما و فقها هستند، گفت: این جایگاه به گونه ای که ملائکه برای طلبه و عالم پر و بال پهن می کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که شهید از یک جایگاه بسیار والایی نزد خداوند متعال برخوردار است، اما قلم یک عالم از خون شهید نیز بالاتر است و این نشان دهنده جایگاه علما و فقهای دینی است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود مقام را امری اعتباری دانست و گفت: متأسفانه عده ای برای کسب مقام زیاد سینه می زنند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مراجع، علما و فقها در بحث مقام یک الگوی بارز برای جامعه هستند، خاطرنشان کرد: وقتی چند نفر که از لحاظ مرتبه علمی از دیگر روحانیان در درجه بالاتری قرار دارند به عنوان مرجع تقلید معرفی شدند دیگر علما و روحانیان نیز تابع شدند.

 

وی علما و روحانیان را امین دین معرفی کرد و ادامه داد: روحانیت در بحث مقام و جایگاه با هم بحث ندارند.

 

استاد درس خارج فقه و اصل حوزه با بیان این که علما و فقهای دینی در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) همه باید تابع علما باشند، خاطرنشان کرد: همه طبقات جامعه باید تابع روحانیت باشند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که رسالت روشنگری و هدایت بر عهده روحانیت است، تصریح کرد: همه باید خود را تابع فقهای دینی بدانند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان وظیفه روحانیت را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان همه توان خود را در جهت تبلیغ صحیح دین به کار گیرند./950/پ201/س

ارسال نظرات