۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۷۴۳۸۶
حجت الاسلام پژمان‌فر:

مهم‌ترین گام برای حل معضلات فرهنگی انتخاب یک وزیر شایسته است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی انتخاب فردی شایسته برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در حل معضلات فرهنگی بسیار مؤثر دانست و گفت: در تشکیل کابینه مهم‌ترین گام انتخاب وزرای خوب و مناسب است.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان حجت الاسلام نصرالله پژمان فر

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در خانه ملت در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر این که یکی از مهم ترین دغدغه های امروز جامعه مسائل فرهنگی است، اظهار داشت: مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور منتخب انتظار دارند اولویت بالایی برای مباحث فرهنگی قائل باشند و نسبت به ورود و حل این مسائل به صورت جدی و فعال گام بردارند.

 

وی با اشاره به نقش کلیدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه، گفت: مهم ترین قدم در مراحل اولیه تشکیل کابینه تعیین یک وزیر خوب و مناسب است؛ یک انتخاب درست تأثیر فوق العاده ای در حل معضلات فرهنگی می تواند داشته باشد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به این که تنها دستگاه رسمی دولتی در عرصه فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز داشت: وزیر این وزارتخانه جایگاه بسیار با اهمیتی دارد و باید کسی باشد که بتواند در این زمینه نقش آفرینی کند و با همراهی تیم مناسب مشکلات فرهنگی را مرتفع کند.

 

حجت الاسلام پژمان‌فر افزود: فردی که می خواهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده بگیرد باید زمینه حضور در این عرصه را داشته باشد و بتواند لابی‌های مؤثری در بحث تخصیص اعتبارات و برنامه های دیگر داشته باشد.

 

وی با بیان این که بسیاری از کارگروه ها، کمسیون ها و مجموعه های مختلف فرهنگی با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود، گفت: ممکن است وزیر به یک حضور سوری اکتفا کند و هم می تواند با یک دقت نظر در این جلسات شرکت کند و با پیگیری موضوعات مختلف نتایج مطلوبی را بدست آورد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار ما این است که کابینه دولت آینده رویکرد فرهنگی در مسائل داشته باشد و برنامه های فرهنگی را در اولویت قرار دهد و آنها را پیگیری کند./928/ت302/ع

ارسال نظرات