۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۷۴۳۸۹

همایش بین‌المللی «اسلام و فتنه تکفیر» در لبنان

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «اسلام و فتنه تکفیر» امروز با همکاری اتحادیه علمای بلاد شام در شهر «بیروت»، پایتخت لبنان آغاز شد و 12 تیرماه ادامه دارد.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)،همایش بین‌المللی «اسلام و فتنه تکفیر» امروز 11 تیرماه، با همکاری اتحادیه علمای بلاد شام در شهر «بیروت»، پایتخت لبنان آغاز شد و 12 تیرماه ادامه دارد.

 

این همایش ساعت 16:30 دقیقه به وقت محلی در روستای «الساحة التراثیه» بیروت آغاز و به مدت 2 روز ادامه دارد.

 

در این همایش علمای مسلمان 32 کشور از جمله آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد‌علی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رییس شورای عالی مجمع تقریب و شمار دیگری از مسؤولان این مجمع حضور دارند.

 

در محورهای اصلی این همایش مهم‌ترین مسائل جهان اسلام و چالش‌های کنونی پیش‌ روی مسلمانان بررسی خواهد شد و «اسلام و تعدد مذاهب»، «تکفیر در طول تاریخ» و «پدیده تکفیر و رنج‌های جهان اسلام» 3 محور اصلی مورد بررسی در همایش است.

 

«تعدد مذاهب در اسلام از منظر قرآن کریم»، «ضرورت اهتمام به وحدت اسلامی با وجود تعدد مذهبی»، «حاکمیت اسلام و کفر در سایه سیره نبوی»، «خوارج و پیدایش تکفیر در تاریخ اسلام»، «بزرگان مذاهب و موضع آنان در قبال تکفیر» و «دلایل و عوامل تکفیر» از موضوعات جانبی مورد بررسی در همایش خواهد بود.

 

در سومین محور این همایش نیز با عنوان پدیده تکفیر و رنج‌های جهان اسلام، شرایط و عواملی که در پیدایش یک شخصیت تکفیری مؤثر است و همچنین «تأثیر تکفیر در وحدت امت»، «طرح غربی و پیدایش اندیشه تکفیری» و «رسانه‌های گروهی و نقش آن‌ در تکفیر» بررسی خواهد شد.

 

چهارمین محور همایش بیروت نیز به بررسی بهترین راه‌های رویارویی با تکفیر و نقش علمای امت و رسانه‌های گروهی اسلامی در این باره اختصاص یافته است./982/ب102/د

ارسال نظرات