۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۴۰۹
برای نخستین بار صورت می‎پذیرد؛

پخش اذان از یکی از شبکه‎های تلویزیونی انگلیس در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ یکی از شبکه‎های تلویزیونی انگلیس اعلام کرده است که در طول ماه رمضان و در هنگام فرارسیدن اوقات شرعی، اذان از این شبکه پخش می‎شود.
پخش اذان از تلويزيون انگليس در ماه رمضان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، شبکه چهار تلویزیون انگلیس اعلام کرد که در طول روزهای ماه رمضان اذان از این شبکه پخش خواهد شد. معرفی چهره حقیقی اسلام و پاسخ به کسانی که اسلام را به تروریسم ربط می دهند از اهداف این اقدام است.

 

شبکه چهار تلویزیون انگلیس نخستین شبکه این کشور است که اذان از آن پخش می شود. مدیران این شبکه اعلام کرده اند که برنامه های دیگری در ارتباط با معرفی نماز و روزه مسلمانان نیز از این شبکه پخش خواهد شد.

 

پخش اذان و برنامه های اسلامی از شبکه چهار تلویزیون انگلیس به دنبال دریافت پیشنهادی از سوی مدیران ارشد این شبکه صورت گرفت که در آن عنوان شده بود که برنامه های مرتبط با ماه رمضان بینندگان بیشتری را نسبت به پوشش خبری شصتمین سالگرد تاجگذاری ملکه انگلیس نصیب این شبکه خواهد کرد.

 

مدیر برنامه ریزی شبکه چهار تلویزیون انگلیس در مقاله ای اعلام کرد که گزارش هایی از زندگی روزانه مسلمانان انگلیس در طول ماه رمضان سبب می شود جوانان بسیاری را به پای این شبکه خواهد کشاند.

 

وی افزود: نباید فراموش کنیم که اسلام یکی از ادیان در حال گسترش در انگلیس است و گزارش شده است که نیمی از مسلمانان انگلیس زیر 25 سال سن دارند، مخاطبان شبکه چهار نیز بیشتر جوانان هستند.

 

این تصمیم شبکه چهار با استقبال گسترده مسلمانان انگلیس مواجه شده است./990/ب902/د

ارسال نظرات