۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۷۴۴۴۰
در چهاردهمین جلسه مهدی باوری مطرح شد؛

زندگی دینی افزون بر تفکر باید همراه با حرکت و امید باشد

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین جلسه امام مهدی باوری با حضور طلاب، علما و اقشار مختلف مردم در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
امام مهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدری‌فر، استاد حوزه علمیه قم عصر دیروز، یازدهم خرداد ماه سال جاری در چهاردهمین جلسه امام مهدی باوری که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیات سوره یاسین زندگی افراد را به زندگی دینی و غیر دینی تقسیم کرد.

وی گفت: زندگی دینی دارای شاخصه‌های اعتقادی، رفتاری و معرفتی است که معرفت نیز خود شامل شناخت خدا و معاد می‌شود، همچنین شاخصه‌های رفتاری جمع سالم میان خواسته‌های نفسانی و برکات الهی است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این‌‌که از نظر مادی به انسانی که علائم حیاتی او کار کنند زنده گفته می‌شود، تأکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم افراد با ایمان به خدا و معاد را زندگان معرفی می‌کنند و کافران را انسان‌های مرده برمی‌شمارد.

این استاد حوزوی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: زندگی دنیوی می‌‌تواند تنها بازی و سرگرمی باشد، هدف و مقصد نهایی آخرت است از این‌رو انسان‌ها باید از دل بستن به این دنیای فانی دست برداشته و به فکر ساختن آخرت خود باشند.

وی در ادامه صفات انسان‌ها را به سه دسته حال، ملکه و هویت تقسیم کرد و اظهار داشت: صفات نیک انسان‌ها باید به مرحله‌ هویت برسد وقتی این صفات نیک به مرحله هویت رسید انسان جز خداوند متعال کسی را نمی‌بیند.

حجت‌الاسلام حیدری‌فر در ادامه به سبک زندگی اسلامی در دوره غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی زندگی در عصر غیبت باید به گونه‌ای باشد که با هدف غیبت هماهنگ و همراه باشد.

وی گفت: در عصر غیبت وظیفه ما زندگی دینی است، زندگی که منتظرانه باشد و زندگی منتظرانه به زندگی گفته می‌شود که افزون‌بر تفکر و تأمل همراه با حرکت و امید باشد، امید به آمدن منجی و حرکت در جهت ایجاد شرایط ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که امام مهدی(عج) منجی آخرالزمان است، خاطرنشان کرد: از نظر شیعه منجی‌ آخرالزمان حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) است و اکنون نیز زنده است و در میان مردم زندگی می‌کند، در حالی اهل تسنن به منجی آخرالزمان اعتقاد دارند ولی آن‌ها می‌گویند که مشخص نیست چه فردی است.

وی افزود: شخصیت حضرت صاحب‌الزمان(عج) عصاره همه هستی و حکومت انبیاء الهی است، ایشان حکومت عدل الهی را در زمین برپا می‌کند و سبک زندگی ما باید با این هدف هماهنگ و همراه باشد.

حجت‌الاسلام حیدری‌فر با بیان این‌که حضرت مهدی(عج) انسان کامل هستند، گفت: اراده الهی بر این است که حکومت خود را به دست فرزند پیامبر(ص) در زمین برپا کند و زمین به دست مبارک ایشان به صالحان ارث می‌رسد.

این محقق حوزوی در پایان تأکید کرد: انتظار باید پویا باشد و در این انتظار فرد افزون‌بر این‌که باید نسبت به امام زمان خود معرفت و الگوپذیری داشته باشد باید فرهنگ امامت را نیز ترویج دهد./993/پ202/ن

ارسال نظرات