۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۵۱۶
آیت‌الله تسخیری:

تکفیرها دانسته بر خلاف قرآن عمل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی مجمع تقریب با اشاره به لزوم تقویت وحدت اسلامی تأکید کرد: تکفیرها با وجود اینکه می‌دانند قرآن تفکر آنان را رد می‌کند، برادران مسلمان خود را به قتل می‌رسانند.
آيت الله محمد علي تسخيري در همايش اسلام و فتنه تکفير

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع تقریب روز گذشته در همایش اسلام و فتنه تکفیر که در بیروت در حال برگزاری است، اظهار داشت که تکفیر اشتباهی بزرگ و بسیار خطرناک است و تکفیری‌ها با وجود این که می‌دانند قرآن تفکر آنان را رد می‌کند، به ریختن خون امت اقدام می‌کنند.

 

 

آیت‌الله محمدعلی تسخیری در ادامه افزود: قرآن بر وحدت تأکید دارد و فرقه‌گرایی را مایه عذاب و مجازات می‌داند، دعوت به وحدت با تکفیر همخوانی ندارد.

 

 

وی تصریح کرد: تکفیر، مخالف وحدت و عقل‌گرایی است و عقل‌گرایی مبتنی بر قرآن اندیشه تکفیری را رد می‌کند، زیرا مخالف آزادی در اجتهاد و تسامح، محبت و برادری است.

 

 

رییس شورای عالی مجمع تقریب با بیان این که اسلام دین روشنگری است و چارچوب کلی امت اسلام را برای ما تبیین کرده، ادامه داد: اگر تندروی و افراط‌گرایی در میان قومی نفوذ کند، آن را فاسد خواهد کرد.

 

 

آیت‌الله  تسخیری خاطرنشان کرد: پدیده تکفیر پس از پیروی مقاومت لبنان بر دشمن صهیونیستی و پیروزی ارتش سوریه بر گروه‌های افراط‌گرا در «القصیر» گسترش یافت.

 

 

گفتنی است همایش بین‌المللی اسلام و فتنه تکفیر که از دیروز با همکاری اتحادیه علمای بلاد شام در شهر بیروت، پایتخت لبنان برگزار شده است، امروز به کار خود پایان خواهد داد./983/ب102/د

ارسال نظرات