۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۷۴۵۳۴
آیت الله خاتمی:

مبلغان فرصت اشتیاق روزه‌داران به معارف الهی را قدر بدانند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران در جمع مبلغان و روحانیان زنجان با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و آمادگی مردم برای شنیدن مسائل اعتقادی گفت: ماه مبارک رمضان فصل اعتقادات است از این رو باید معاد قرآنی و توحید در بین مردم مطرح و تبیین شود.
 آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امروز در همایش بزرگ مبلغان زنجانی با تبریک ایام ماه شعبان گفت: هر قشری برای خود ایام خاصی دارد که فعالیت هایش در آن اوج می‌گیرد؛ روحانیت هم ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر را و همچنین ایام ویژه تبلیغ را دارد که همواره برای ترویج دین دنبال چنین فرصت‌هائی هستند.
 

وی در ادامه با بیان آیه 39 سوره مبارکه احزاب و این که قرآن چه جایگاهی را برای تبلیغ ترسیم می کند، افزود: آیه 39 سوره احزاب جایگاه تبلیغ دین را برای ما ترسیم می کند؛ باید توجه داشت که نمی گوید یبلغون رسالت الله، بلکه می گوید یبلغون رسالات الله؛ البته باید دانست که تبلیغ عشق است و علاقه به پاسداری از مسائل اعتقادی دین اسلام.
 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به پر اهمیت بودن مسائل اعتقادی گفت: باید مسائل اعتقادی را پر اهمیت جلوه داده و اهمیت بیشتری به آن بدهیم حتی مسائل تکراری؛ چون امکان دارد مسأله ای که برای شما بدیهی است برای آن دانش آموز یا آن دانشجو یک شبهه است. پس نباید از این مسائل غافل باشیم و به نظر بنده قرآن بهترین کتاب برای تقویت بنیه اعتقادی است.
 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که بیان مسائل اعتقادی شیعی هیچ منافاتی با تقریب بین شیعه و سنی ندارد، تصریح کرد: باید مسائل اعتقادی شیعه را تبیین کنیم تا جوانان از مباحث اعتقادی شیعه آگاه باشند و ما تا پای جان از این اعتقادات دفاع می کنیم؛ البته باید دانست که تبیین این مسائل هیچ منافاتی با تقریب شیعه و سنی ندارد و این تقریب در مقابل بیگانگان است که تبدیل به یک مشت می شود.
 

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و آمادگی مردم برای شنیدن مسائل اعتقادی در این ماه خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان فصل اعتقادات است؛ چون دل ها آماده و مهیای دریافت این مسائل هستند؛ البته باید معاد قرآنی و توحید در بین مردم مطرح و تبیین شودکه برای این کار بهترین کتاب، کتاب پیام قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی است که به صورت برهانی و استدلالی بحث می کند و می تواند کتاب محور قرار گیرد.
 

وی در ادامه به دومین وظیفه مبلغان دین اشاره کرد و افزود: دومین وظیفه مبلغان دین، اخلاق و تبیین آن است؛ البته برخی از کاندیداهای محترم هم این شعار را داده بودند که می خواهیم دولت اخلاقی تشکیل دهیم که جای بسی تقدیر است؛ اما آنچه که سبب نگرانی است بحث اخلاق خانواده است که متأسفانه افزایش طلاق آن را با خطر روبه رو کرده است.
 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مسأله تنظیم خانواده و انتقاد از آن گفت: باید به جای کلاس های تنظیم خانواده که می گوید فرزند کمتر، زندگی بهتر؛ دوره های تقویت بنیان خانواده گذاشته شود، بنابر این ضرورت دارد برای تبیین و بررسی جایگاه همسران کلاس‌هایی برگزار شود.
 

وی افزود: باید اخلاق خانواده به سبک زندگی اسلامی در جامعه فراگیر شود که فعلا مورد کم لطفی است.
 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با سپاس از قدرشناسی مردم نسبت به روحانیت تأکید کرد: مردم الان شکر خدا قدرشناس هستند؛ زمانی در این کشور اگر واعظی از روی کاغذ و نوشته آیه‌ای را می‌خواند باز هم به او می‌گفتند بی سواد! اما الان به برکت اشخاصی مانند آیت الله فلسفی این سبک بین مردم مورد تحسین است و این جای شکر دارد.
 

وی خاطرنشان کرد: البته رسالت اصلی ما تبیین مباحث سبک زندگی اسلامی است که باید مانند یک طبیب حاذق در همه زمینه ها آنها را بشناسیم و آسیب‌شناسی کنیم.
 

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به سومین وظیفه مبلغان دینی اظهار داشت: سومین وظیفه یک مبلغ دین مبارزه با بدعت‌ها است؛ در روایات هم آمده است که وقتی بدعت ها بروز می کنند این علمای دین هستند که باید جلوی آن ایستادگی کنند.

وی در ادامه با ذکر یک مثال افزود: یکی از این ایستادگی ها؛ ایستادگی رهبر انقلاب اسلامی در مقابل فتنه گران است که فرمودند من با اصلاح طلبی مشکلی ندارم، ولی در برابر فتنه و فتنه‌گران می ایستم و شکایت آنها را پیش خدا برده ام و خواهم برد و با قدرت تمام در مقابلشان ایستادگی می کنم.
 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مباحث مهدویت و تحریفات آن تصریح کرد: بحث مهدویت یک بحث بین المللی است که در قرآن هم  ما موضوعی نداریم که مانند مهدویت بعد از توحید و معاد بالای 200 آیه در مورد آن آمده باشد که این نشانگر پر اهمیت بودن آن است و همچنین ما 500 حدیث از پیامبر (ص) و 2500 حدیث از ائمه اطهار(ع) در این باره داریم که این چیز کمی نیست.
 

وی افزود: البته ما باید در مقابل تحریف و فتنه هائی که در مورد مهدویت وجود دارد به شدت ایستادگی کنیم مانند موضوع ظهور صغری و کبری؛ البته بحث حضور برخی از بزرگان در محضر امام زمان(عج) فرق می کند و ما منکر آن نیستیم؛ بزرگانی مانند سید بحر العلوم و مقدس اردبیلی؛ ولی باید دانست که هر آدمی نمی تواند شرفیاب محضر ایشان شود.
 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به چهارمین وظیفه مبلغان دین گفت: چهارمین وظیفه مبلغان حفظ کیان سیاسی اسلام و تشیع است. امروز روحانیت به لحاظ این که سخنگوی دین است مورد احترام و تکریم مردم است و این یک نعمت محسوب می‌شود؛ زمان شاه اینها نبود و بعضا بی احترامی‌هایی می‌شد؛ اما امروز ارتش، سپاه و دانشگاه با آغوش باز خواستار حضور روحانی هستند.
 

وی در پایان با اشاره به ولایت فقیه و محور قرار گرفتن ولی فقیه در همه کارها گفت: ستون فقرات این نظام و کیان اسلامی که باید با قدرت تمام مورد حمایت قرار گیرد، ولایت فقیه است. دولت منتخب هم بداند تا زمانی که در خط ولایت است مورد حمایت ما است؛ اما اگر کوچک ترین زاویه ای با خط ولایت پیدا کند، کار شکل دیگری می شود./949/پ201/س
 

ارسال نظرات