۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۷۴۷۴۱

معضل بیکاری رهبران اروپا را به برلین کشاند

خبرگزاری رسا ـ رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست ویژه برلین ضمن اذعان به مشکل بیکاری در میان جوانان، وعده دادند تا برای برای جلوگیری افزایش بیکاری تدابیری بیندیشند.
معضل بيکاري رهبران اروپا را به برلين کشاند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز گفت: هم زمان با نشست رهبران اروپا در برلین، ده ها نفر در خیابان های مرکزی این شهر تجمع کرده و خواستار یافتن چاره ای برای معضل بیکاری در اروپا شدند.
رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست ویژه برلین ضمن اذعان به مشکل بیکاری در میان جوانان، وعده دادند تا برای جلوگیری از افزایش بیکاری تدابیری بیاندیشند.
یک چهارم جوانان فرانسه، بیش از 35 درصد جوانان ایتالیا و بیش از 50 درصد جوانان اسپانیا فاقد شغل بوده و نگرانی بسیاری را برانگیخته است.
با توجه به ضرورت غلبه بر این بحران، رهبران اروپا تصمیم به برگزاری نشست دیگری در پائیز سال جاری گرفته اند. نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته و این بیکاری به ویژه در میان جوانانی که تحصیلات عالیه ندارند و یا فاقد مهارت شغلی هستند بیشتر است.
بیشتر این جوانان در فاصله سنی 15 تا 24 قرار دارند و به نسل گم شده معروف شده اند. این معضل، روسای کشورهای اروپایی را بر آن داشته است تا به دنبال راه حلی برای کاهش بیکاری باشند.
در نشست دو روزه سران 28 کشور اتحادیه اروپا در بروکسل، یافتن راه های جدید و یا ادامه برنامه های موجود برای اشتغال زایی در میان جوانان، در دستور کار این اجلاس قرار داشت.
در این اجلاس سران اروپا تصمیم به اختصاص 6 میلیارد یورو به منظور کارآفرینی در میان جوانان گرفتند. در این میان کمک به کشورهایی مثل پرتغال و اسپانیا که بیشترین میزان جوانان بیکار را دارند در اولویت قرار دارد./1409/9161/خ

ارسال نظرات