۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۷۴۸۲۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فقدان رهبری دینی سبب تزلزل حکومت مصر شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فقدان یک رهبری در تحولات شکل گرفته در مصر به شدت احساس می‎شود و این مسأله مانعی در رسیدن مردم مصر به اهدافشان است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، به رویارویی جبهه استکبار و مقاومت در جهان اشاره کرد و گفت: در حالی که جبهه استکبار در تلاش است که پایگاه‌های خود را از دست ندهد، جبهه مقاومت روز به روز قوی‌تر میشود و خود را رویاروی جبهه استکبار قرار داده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که در مصر خلاف این موضوع را شاهد هستیم و مردم مصر با روی آوردن به ارتش تحولات بزرگی را شکل داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به نداشتن پشتوانه دینی دولت مصر اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت مصر با دیانت در افتاد و حمایت جبهه مقاومت را از دست داد به شدت متزلزل شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که مصر با حمایت ارتش به جایی نمیرسد، تصریح کرد: فقدان رهبری در تحولات شکل گرفته در مصر به شدت احساس میشود و این مسأله مانعی در رسیدن مردم مصر به اهدافشان است.

وی ادامه داد: ارتش مصر در حالی که به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی توجه دارد نمیتواند مصر را حفظ کند. 

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری عامل نجارت و رستگاری انسان‌ها است و باید کوشید تا در این روزهای پایانی ماه شعبان با ترک گناه خود را برای ورود با ماه رمضان آماده کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به آیات سوره قیامت، بر ضرورت تبیین اصل معاد در جامعه تأکید کرد و گفت: اعتقاد به اصل معاد و روز قیامت یک امر مهم در ترک گناه و پرهیزکاری است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، بر ضرورت توجه به خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) تأکید کرد و افزود: راهکارهای بسیاری در این خطبه وجود دارد که توجه به آن میتواند ما را در بهره‌مندی هرچه بهتر از ایام ماه رمضان کمک کند.

 

خطیب نماز جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ماه رمضان ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر ماه‌ها متمایز میسازد و سبب کامل شدن دین مومنان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به 16 تیرماه روز مالیات اظهار داشت: مالیات در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این فرهنگ مهم را در جامعه به خوبی نهادینه کرد.

 

وی همچنین با گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان تصریح کرد: 18 تیرماه با این عنوان نامگذاری شده تا ما را به این نکته متوجه سازد که با کودکان و نوجوانان باید همچون خود آن‌ها صحبت کرد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به 14 تیرماه، روز قلم افزود: از مسائل مهمی که خداوند انسان‌ها را به آن قسم داده قلم است و این نشان از اهمیت بالای آن دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قلمی که در راستای اهداف الهی و تقویت دین به کار گرفته شود بسیار ارزشمند و صاحب جایگاه رفیعی است./9457/پ201/غ

ارسال نظرات