۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۷۴۹۴۵

برگزاری جلسات هفتگی درس اخلاق و مشاوره در مدارس علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری تأکید کرد: تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب زمانی موفقیت‌آمیز ارزیابی می شود که آموخته‌های آنان در مقام عمل بروز و ظهور داشته باشد.
حجت‌الاسلام صمد ناصري، معاون تهذيب مركز مديريت حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام صمد ناصری، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مدیران حوزوی تبریز اظهار داشت: معاونین تهذیب مدارس باید در ارتقای سطح علمی و تهذیبی مدارس تلاش جدی داشته باشند تا نشاط معنوی در فضای آموزشی حوزه حاکم شود.


وی با تأکید بر ضرورت تعامل و هم اندیشی معاونان تهذیب مدارس و تعامل بیشتر مدیران مدارس و اساتید با معاونان تهذیب، گفت: لزوم برگزاری منظم جلسات اخلاق ویژه طلاب سطوح مختلف و اعزام اساتید قرآنی به مدارس بایستی در اولویت برنامه های معاونان تهذیب و مدیران مدارس علمیه قرار گیرد.


حجت الاسلام ناصری با اشاره به فعالیت پنج دفتر امور فرهنگی، مشاوره، قرآن و عترت، خانواده و اخلاق تحت پوشش معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های این دفاتر به نوعی سیاست‌گذاری شده که طلاب ضمن تحصیل در علوم حوزوی، برای حضور در عرصه های تبلیغی پس از فراغت از تحصیل آمادگی های لازم را کسب کنند.


معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی رسالت اصلی حوزه های علمیه را تربیت مبلغان، مدرسان و پژوهشگران موفق و اخلاقی دانست و تصریح کرد: درست است که طلاب باید در طول تحصیل علوم حوزوی بایستی از محتوای علمی غنی برخوردار شوند، اما نباید از ضرورت تربیت اخلاقی طلاب غافل بود.


امام جمعه خسروشاه تصریح کرد: تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب زمانی موفقیت‌آمیز ارزیابی می شود که آموخته‌های آنان در مقام عمل بروز و ظهور داشته باشد، در حقیقت طلاب حوزه علمیه اگر بخواهند در آینده در جامعه تاثیرگذاری مفید و عمیقی داشته باشند باید ابتدا خود را از حیث اخلاقی و علمی ارتقاء بخشند.


حجت الاسلام ناصری ادامه داد: طلاب ابتدا باید خود در تربیت و تهذیب نفس خود بکوشند، سپس دیگران را دعوت به معروف و مکارم اخلاقی بکنند، به عبارت دیگر علما هم اگر در ابتدا خود را در راه تهذیب آب دیده نکنند نه تنها نخواهند توانست جامعه را مهذب کنند، باعث سوء ظن و بدبینی مردم نسبت به روحانیت خواهند شد.


وی ادامه داد: در همین راستا دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب استان، کلاس‌های اخلاقی و برنامه‌های ویژه تربیت اخلاقی برای طلاب سطح استان در نظر گرفته تا طلاب به این مهم دست یابند؛ برگزاری جلسات هفتگی درس اخلاق و مشاوره نیز از جمله همین برنامه‌های مهم است.


معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایحان شرقی اذعان کرد: دعوت از اساتید اخلاق و مشاوره حوزه علمیه قم و اقامت آنان در استان به مدت بیش از یک هفته از دیگر برنامه‌های این نهاد حوزوی است که اساتید مدعو با برگزاری جلسات مشاوره، اخلاق عمومی و خصوصی برای طلاب در تمامی مدارس استان به تبیین مباحث اخلاقی می‌پردازند./935/پ202/ب

ارسال نظرات