۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۷۴۹۴۸

برگزاری جشن پایان سال تحصیلی نمایندگی جامة المصطفی در سنگال

خبرگزاری رسا ـ جشن پایان سال تحصیلی 91- 92 طلاب سنگال با آیاتی چند از کلام‌الله مجید از سوی یکی از دانشجویان برگزار شد.
برگزاري جشن پايان سال تحصيلي نمايندگي سنگال
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، جشن پایان سال تحصیلی 91- 92 طلاب سنگال در تیر ماه سال جاری با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید از سوی یکی از دانشجویان برگزار شد.
 
یکی از دانشجویان خواهر به نام دو کومب لو به نمایندگی از دانشجویان خواهر و با بیانی شیوا و مشحون به آیات قرآن و احادیث پرداخت و از مسؤولان، استادان، اولیا و کارکنان تشکر کرد و خواستار تداوم تحقیق و مطالعه در تعطیلات تابستان شد.
 
سخنران بعدی آقای بار انجای به نمایندگی از دانشجویان برادر بود که به تشکر و قدردانی پرداخت و به صورت موزون از آیات قران استفاده کرد و مورد تحسین شرکت کنندگان قرار گرفت.
 
سپس خانم احلام یکی از استادان لبنانی نمایندگی در سخنانی کوتاه موفقیت دانشجویان را در امتحانات آخر سال تبریک گفت و بر موضوعاتی همچون استفاده از فرصت‌ها، توجه به مطالعه قران و کتب اخلاقی و تفسیری تاکید کرد.
 
همچنین شیخ ادریس گی، استاد و فارغ التحصیل جامعه المصطفی(ص) به تبیین برخی از سخنان اساتید اخلاق پرداخت و افزود: همچنان که امام صادق(ع) می‌فرمایند شما زینت ما و جامعه المصطفی(ص) باشید و نه مایه ننگ و عار، سعی کنید رفتارتان مطابق آموخته‌های شما در کلاس درس باشد و در نتیجه افرادی مفید برای خانواده و جامعه سنگالی باشید.
 
سپس نماینده جامعةالمصطفی در سنگال از زحمات کادر آموزشی، اساتید، دانشجویان و کارکنان نمایندگی تشکر کرده و موفقیت دانشجویان را در امتحانات آخر سال تبریک گفت و خطاب به دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در رشته معارف اسلامی به پایان رسانده بودند، اظهار داشت: شما عزیزان توجه داشته باشید که بهترین دوران زندگی و جوانی خود را در یک دانشگاه اسلامی و فضای معنوی سپری کرده‌اید و انشاء‌الله که خاطرات خوشی در اذهان شما نقش بسته است.
 
وی افزود: می‌دانید که سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی برای پیشرفت و ترقی شما به کار گرفته شده و تمام هم و غم مسؤولان دانشگاه و اساتید محترم، این است که شما به قله‌های علم و معرفت و اخلاق فاضله دست یابید و به عنوان یک شخص موفق در جامعه خود منشأ آثار بزرگ باشید، بنابر این اندوخته‌های دوران دانشگاه را قدر دانسته و از فضای معنوی و علمی آن را غفلت نکنید.
 
نماینده جامعةالمصطفی در سنگال در پایان گفت: با ارتباط با دانشگاه و نشست‌های گروهی در قالب فارغ التحصیلان به فعالیت‌های آموزشی و دینی خود استمرار بخشید.
 
در ادامه این جلسه برنامه تحصیلی سال آینده مبنی بر پذیرش دانشجویان برادر و خواهر در رشته علوم قران و حدیث و خدمات ویژه برای دانشجویان ممتاز تبیین شد و مورد توجه دانشجویان و اساتید قرار گرفت.
 
برنامه بعدی اجرای یک مسابقه فرهنگی بود که با طرح 12 سؤال شفاهی به جواب‌های صحیح جوایزی اهدا شد.
 
گفتنی است در ادامه نیز با تقدیم هدایایی از اساتید و دانشجویان ممتاز تقدیر گردید و بر تلاش‌های آنان ارج نهاده شد و پایان بخش مراسم جشن، تبادل افکار میان دانشجویان و اساتید بود./907/ب102/د
ارسال نظرات