۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۷۴۹۸۴

اعتراض مسلمانان سنگال به هتک حرمت قرآن

خبرگزاری رسا ـ ائمه جماعات مساجد و گروهی از مسلمانان سنگال در اعتراض به بی‌حرمتی به ساحت مقدس قرآن در ورزش کشتی سنتی در پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.
اعتراض مسلمانان سنگال به هتک حرمت قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن، مسلمانان و پیشوایان مذهبی سنگال در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن مجید و استفاده ابزاری از این کتاب آسمانی در ورزش کشتی سنتی، پس از اقامه نماز جمعه تا ورزشگاه «لئوپولد سدار سنگور» در داکار، پایتخت این کشور، راهپیمایی کردند.

 

معترضان ضمن شرکت در این راهپیمایی از کمیته ملی کشتی سنگال(Cng) درخواست کردند از پخش و توزیع کتاب مقدس قرآن در زمین‌های کشتی سنتی و استفاده ناصحیح و غیرمتعارف از این کتاب مقدس جلوگیری کند.

 

آنان از مسؤولان این ورزش خواستند به خاطر بی‌حرمتی به قرآن از مردم سنگال عذرخواهی و از درآمیختن قرآن با مسائل و موضوعات مادی و غیرمعنوی جلوگیری کنند.

 

کمیته نظارت و دفاع از ارزش‌های فرهنگی و مذهبی سنگال نیز از کمیته کشتی این کشور به شدت انتقاد کرد و از مسؤولان این کمیته خواست تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از چنین اقداماتی که با ساحت مقدس قرآن منافات دارد، اتخاذ کنند.

 

گفتنی است گروهی از ورزشکاران در سنگال یکشنبه گذشته حین انجام مسابقات کشتی سنتی اقدام به توزیع قرآن مجید در میان هواداران کرده و از آیات مبارکه قرآن برای نوشته شدن روی پیراهن ورزشی کشتی‌گیران استفاده کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات