۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۵۰۲۵
حجت الاسلام کریمی خبر داد؛

تشکیل شورای تخصصی قرآن در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای تخصصی قرآن آذربایجان غربی تشکیل می شود.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی شنبه شب در جلسه شورای قرآنی آذربایجان غربی با تاکید بر رشد فعالیت های قرآنی در دولت نهم و دهم اظهار کرد: در زمان دولت نهم فقط یک موسسه قرآنی در سطح استان فعال بود که طی چهار سال گذشته این میزان به 69 موسسه افزایش یافته است.


حجت الاسلام کریمی با اشاره به تفاوت موجود بین موسسات قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وجود افراد متخصص و کارشناس علوم قرآنی و احراز شرایط سخت در صدور مجوز برای موسسات تحت پوشش این اداره کل از جمله این تفاوت ها است.

 

وی از تشکیل شورای تخصصی قرآن آذربایجان غربی خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا به ریاست شخص امام جمعه ارومیه به جانشینی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد تشکیل می شود و با تنظیم سند علوم قرآنی، منشور توسعه فرهنگی قرآنی استان را ترسیم می کند.


وی افزود: طی دو سال گذشته افزون بر یک هزارو 960 میلیارد ریال به فعالیت های قرآنی کشور اختصاص داده شده که مقرر شد 49 درصد به آموزش عمومی، 39 درصد به ترویج و تبلیغ و 12 درصد به پژوهش قرآنی تخصیص داده شود که در این میان سهم استان آذربایجان غربی دو میلیاردو 500 میلیون ریال است.


حجت الاسلام کریمی در ادامه به تشریح عملکرد اداره کل ارشاد استان در زمینه فعالیت های قرآنی پرداخت و گفت: تا کنون 200 نفر از فعالان قرآنی استان در راستای حمایت از طرح ها و فعالیت های قرآنی تحت پوشش حمایت های بیمه ای قرار گرفتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهداء بیش از 13 هزار جلد قرآن کریم، انعقاد 108 تفاهمنامه قرآنی با موسسات فعال، برگزاری 12 دوره آزمون تربیت مربی، حفظ، ترجمه و تفسیر مفاهیم قرآن به شش هزار نفر و حمایت از نخبگان و برجستگان قرآنی را از مهم ترین اقدامات انجام گرفته از سوی این اداره کل در حوزه فعالیت های عنوان کرد.

 

به گفته حجت الاسلام کریمی، در راستای اشاعه فرهنگ دینی و همچنین پیگیری مطالبات جامعه قرآنی در استان تا کنون 14 جلسه کمیته مشورتی با حضور افراد برجسته و فعال در این حوزه برگزار شد و مصوبات خوبی نیز در پی داشته که تحقق آن نیازمند همکاری و حمایت مسؤولان استانی است.


برگزاری هفته فرهنگ قرآنی

 

وی از برگزاری هفته فرهنگ قرآنی خبر داد و تصریح کرد: هفته فرهنگ قرآنی همزمان با هفته پایانی ماه مبارک رمضان در محل مسجد حاج جواد(ع) ارومیه برگزار می شود.


وی برگزاری ورک شاب قرآنی، کتابت آیات نورانی کلام وحی با همکاری خوشنویسان استانی و برپایی نمایشگاه های علوم قرانی در پنج شهرستان آذربایجان غربی را از برنامه های ماه مبارک رمان عنوان کرد.


این مسؤول یادآور شد: همزمان با ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در قالب کرسی های تلاوت کلام وحی با حضور قاریان برجسته استانی در هفده شهر سراسر استان برگزار می شود./936/پ203/ب
 

ارسال نظرات