۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۷۵۰۳۸
آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از کیفیت برخی خودروها:

به هر قیمتی خودرو روانه بازار نشود/ تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعا حرام است

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از کیفیت پایین برخی از خودروهای تولید داخل انتقاد کرد و با تاکید بر هماهنگی بیشتر دستگاه های مسؤول در زمینه سفر و حمل و نقل جاده ای، تلاش برای سفر ایمن شهروندان و کاهش سوانح رانندگی را نوعی عبادت دانست.
 آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با ابراز خرسندی از کاهش آمار تلفات جاده ای، بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش جدی مسؤولان و دست اندرکاران ذیربط برای کاهش هرچه بیشتر آمار تلفات سوانح رانندگی تاکید کرد.
وی با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی برای پیشگیری از سوانح رانندگی در کشور، خاطرنشان کرد: ‌در صورتی که مردم خطرات ناشی از تصادفات را با چشم خود مشاهده کنند و اخبار آن را بشنوند میزان جرایم و حوادث نیز کاهش می‌یابد. 
این مرجع تقلید تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی در جمهوری اسلامی ایران را شرعا حرام دانست و با بیان توصیه هایی به مسؤولان راهنمایی و رانندگی و دیگر ارگان های ذیربط، تصریح کرد: باید برای ارتقای خودروهای تولید داخل فکری اندیشیده شود. 
استاد برجسته حوزه علمیه قم از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی انتقاد و خاطرنشان کرد: در آماری که انتشار می یابد اعلام می شود که فلان خودرو به دلیل ایمنی پایین در بسیاری از تصادفات نقش دارد؛ ‌از این رو خودروسازان باید توجه کنند که به هر قیمتی نباید خودرو روانه بازار کرد. 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که دین مبین اسلام اهمیت زیادی برای جان انسان‌ها قائل است، تلاش برای سفر ایمن شهروندان و کاهش تلفات جاده ای و سوانح جاده ای را نوعی عبادت دانست.
این مرجع تقلید همچنین تمامی دستگاه های دخیل در این زمینه را به هم افزایی و هماهنگی بیش از پیش توصیه و تاکید کرد که نباید تنها راهنمایی و رانندگی را در این زمینه مسؤول دانست. /924/پ202/ج
 
 
ارسال نظرات