۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۷۵۰۳۹
استاد حوزه علمیه:

وابستگی به امیال شیطانی انسان را نابود می کند

خبرگزاری رسا ـ استادحوزه علمیه قم گفت: در همه حال به خدا تکیه کنید و از راه دین جدا نشوید که هرگاه وابسته به امیال شیطانی شوید نابود خواهید شد.
 استاد اخلاق حوزه علميه قم درس اخلاق در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به امکان پیشگیری از گناه در دوران آکادمی علم و ارتباطات، خاطرنشان کرد: یک سؤالی که امروز به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند این است که آیا می‌شود با وجود پیشرفت‌های علمی و... از گناهان دوری کرد؟ که جواب این سؤال آری خواهد بود.

وی افزود: کشاورزی در زمینی دانه‌ای می‌کارد که پس از مدتی دانه به مرحله رشد و تعالی می‌رسد و به ثمر می‌نشیند که در حقیقت او آمده است و از میان خاک‌ها دانه‌ای نیکو به دست آورده است، با توجه به این موضوع باید گفت که انسان‌ها هم می‌توانند در میان خار و خاشاک خود را حفظ و به مرتبه عالیه عرفان برسند.

 

این استاد اخلاق جوانان امروزی را به متکی بودن به خدا توصیه کرد و ابراز داشت: ما دوران شما را هم طی کرده‌ایم اما عشق ما این بود که پای درس علامه حسن زاده باشیم، امروز هم ما به شما افتخار می‌کنیم و توصیه من به شما این است که در همه حال به خدا تکیه کنید و از راه دین جدا نشوید که هرگاه وابسته به امیال شیطانی شوید نابود خواهید شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احدی در ادامه شروط پاکسازی انسان از گل و لای را بر شمرد و بیان داشت: اولین شرط این است که انسان‌ها از کفار متأثر نباشند به این صورت که اگر کفار خواستند سیره و اخلاق شما را تغییر دهند در برابر آن‌ها قد علم کنید و به خواسته آن‌ها دست رد نشان دهید.

 

وی افزود: اگر خانواده‌ها غیرتشان کاسته شده و یا این که افت معنوی داشته باشند به سبب این است که به کفار لبخند زده‌اند که عمل ناپسندی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه یکی دیگر از شروط پاک سازی انسان از گل و لای را برشمرد و اظهارداشت: مهربان بودن بین خود و اطاعت با تمام وجود از خدای متعال شروط بعدی خروج انسان از خار و خاشاک است.

 

وی در پایان تصریح کرد: شرط آخری که برای پاک سازی انسان‌ها از گناه وجود دارد نورانی بودن چهره است که آن‌ هم با عملی بسیار بزرگ به نام نماز شب محقق خواهد شد./957/پ202/ب

ارسال نظرات