۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۷۵۱۱۷

تبعیض نژادی شدید دولت هند علیه مسلمانان این کشور

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه خبری در گزارشی عنوان کرد که دولت هند با برخورد تبعیضانه و خط‎کشی نژادی میان مسلمانان و سایر مردم این کشور، زندگی را برای میلیون‎ها مسلمان این کشور مشکل کرده است.
مسلمانان هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، دولت هند با طبقه بندی نژادی و متهم کردن مسلمانان این کشور به عنوان تروریست های بالقوه، زندگی را برای میلیون ها مسلمان هندی مشکل کرده است.


این در حالی است که بسیاری از جوانان مسلمان بدون هیچ علت خاصی سالها از عمر خود را در زندان های هند می گذرانند.


محمد امیر خان از جوانان مسلمان هندی که به تازگی از زندان آزاد شده می گوید: افراد بسیاری مانند من در زندان به سر می برند. کسانی که گناهکار هستند باید مجازات شوند اما دولت باید به بیگناهان را آزاد کند.


وی در سن 18 سالگی از سوی پلیس شهر دهلی نو و به جرم تروریست بودن بازداشت و هم اکنون در سن سی و دو سالگی آزاد شده است.
محمد امیر خان یکی از صدها جوان مسلمانی است که سالها بدون هیچ جرم خاصی در زندان های هند بازداشت بوده است.


اوایل سال جاری میلادی نیز دادگاهی در شهر جنوبی حیدرآباد ده‎ها جوان مسلمان را که به جرم واهی بمبگذاری در یک مسجد تاریخی بازداشت بودند، آزاد کرد.


شبنم هاشمی  از فعالان اجتماعی هند در این ارتباط می گوید: این جوانان مسلمان بازداشت، شکنجه و به اشتباه مجرم شناخته شدند. نکته جالب توجه این است که همان دولتی که چنین بلاهایی را بر سر آنان آورد حکم به آزادی این جوانان مسلمان می دهد.


وی افزود: به نظر می رسد که موج جدیدی از مبارزه با تروریسم به راه افتاده و جوانان متعلق به خانواده های مسلمان را هدف قرار داده است.


طبق آمارهای منتشر شده از سوی گروه های حقوق بشری در سال 2011 میلادی، از 1222 زندانی تحت محاکمه ای که در زندان مرکزی عالیپور قرار داشتند 530 نفر مسلمان بودند. 


رفتارهای تبعیض آمیز دولت هند با مسلمانان این کشور سبب شده که مسلمانان و گروه های مستقل حقوق بشر را به تکاپو انداخته است.


یکی از گروه های حقوق بشری فعال در هند با عنوان "جمعیت همبستگی با معلمان" شانزده مورد از پرونده هایی را که مسلمانان در آنها به ناحق مجرم شناخته شده اند گردآوری کرده و به طور مستند دلایل نادرستی احکام وارده را بیان کرده است.


پرونده دیگری که از سوی این گروه هندی گردآوری شده "مسلمان بودن در هند امروز چه معنایی دارد" نام داشته و به تبعیض های صورت گرفته علیه مسلمانان به نام مبارزه با تروریسم می پردازد.


یکی از افسران سابق پلیس هند می گوید: این عجیب نیست که هرگاه یک حادثه تروریستی رخ می دهد عده ای از جوانان مسلمان بازداشت شده و نام آنان به عنوان مغز متفکر حادثه تروریستی فوق به رسانه ها اعلام می شود؟


وی افزود: پدیده زشت طبقه بندی نژادی مسلمانان و غیرمسلمانان باید پایان یابد، دولت هند بدون هیچ شکی در این مورد با تعصب و جانبداری برخورد می کند.


حدود 140 میلیون مسلمان در هند زندگی می کنند و این کشور پس از اندونزی و پاکستان بیشترین جمعیت مسلمانان دنیا را در خود جای داده است./990/ب902/د

ارسال نظرات