۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۷۵۱۲۱

حجاب در ایالت کاتالان اسپانیا ممنوع می‎شود

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از نمایندگان پارلمان ایالت کاتالان در اسپانیا قصد دارند طرحی را ارائه کنند که به موجب آن حجاب و پوشش اسلامی در این ایالت ممنوع شود.
زنان محجبه در اسپانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam & Info"، برخی از نمایندگان پارلمان ایالت کاتالان در اسپانیا قصد دارند پوشش اسلامی و حجاب را با تصویب قانون در این ایالت ممنوع کنند.


قانون منع پوشش اسلامی در سال 2014 تصویب و به مرحله اجرا می رسد و به موجب آن پوشیدن لباس هایی مانند برقع که مانع از تشخیص هویت فرد در اماکن عمومی می شود، ممنوع خواهد شد.


رامون اسپادالر، مشاور وزیر داخلی ایالت کاتالان بهانه ارائه چنین طرحی را امنیت عمومی جامعه عنوان کرده و اظهار امیدواری کرد که این طرح مورد حمایت گروه های مختلف سیاسی در پارلمان این ایالت قرار گیرد.


وی در عین حال مدعی شد که این طرح هیچ ارتباطی به محدود سازی گروه های دینی در اسپانیا ندارد.


این در حالی است که دولت مرکزی اسپانیا پیش از این با تصویب چنین قوانینی مخالفت کرده و دادگاه عالی این کشور در ماه مارس سال 2013 میلادی قانون مشابهی را به دلیل نقض آزادی های مذهبی ملغی اعلام کرد.


برخی از کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند که این مساله سبب خواهد شد که بار دیگر آتش اختلافات میان دولت مرکزی اسپانیا (مادرید) و ایالت کاتالان (بارسلونا) زبانه بکشد./990/ب902/د

ارسال نظرات