۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۷۵۲۰۹
مفتی چچن:

فتنه در سوریه یک برادر کشی است

خبرگزاری رسا ـ مفتی چچن، فتنه در سوریه را برادرکشی توصیف کرد و اظهار داشت که اثر از جهاد در سوریه دیده نمی‎شود.
مفتي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، میرزایف، مفتی چچن در گفت‌وگو با رادیو صدای روسیه تصریح کرد: اثری از جهاد در سوریه نیست؛ اقدامات تروریستی در این کشور، برادرکشی است و کسانی که برای جنگیدن به سوریه می‌روند چه مسلمانان چچن باشند و چه مسلمانانی از دیگر ملیت‌ها، باید بدانند که در راستای منافع آمریکا و اهداف ژئوپلتیک غرب اقدام کرده‌اند.

 

 

وی در ادامه گفت: من نمی‌توانم دلیل اینکه چرا گروه‌هایی از چچنی‌ها برای جنگ به سوریه رفتند را توضیح دهم، فقط می‌توانم بگویم که این عده افراد گمراهی هستند.

 

میرزایف افزود: هرکس که آمریکا او را دیکتاتور معرفی می‌کند، همین فتنه و آشوب را در انتظار خواهد داشت و لیبی نمونه خوبی برای این مسأله است.

 

وی تأکید کرد: اگر آمریکا به مقاصد خود در سوریه دست یابد، کشور دیگری مثلاً اردن قربانی بعدی خواهد بود و مسلمانان هم با دست‌های خود به تحقق نقشه‌های آمریکا کمک می‌کنند.

 

مفتی چچن خاطرنشان کرد: به خاطر داشته باشید که آمریکا چندی پیش از شیعیان عراق حمایت کرد و حالا از سنی‌های سوریه حمایت می‌کند. چرا؟ این اتفاقات از روی نقشه قبلی برای قرار دادن شیعیان و اهل تسنن در مقابل یکدیگر انجام می‌شود.

 

سلطان میرزایف همچنین با صدور فتوایی اعلام کرد که تحولات در سوریه «فتنه» است و با هدف نابودی مسلمانان انجام می‌شود.

 

پیش‌تر گروهی از شیوخ مسلمان مانند «یوسف قرضاوی» در مصر فتوایی صادر کردند که در آن مسلمانان را به جهاد علیه رژیم بشار اسد دعوت کردند.

 

میرزایف با اشاره به این موضوع گفت: یوسف قرضاوی امروز دیگر در خدمت خدا نیست، بلکه در خدمت آمریکا است./982/ب101/د

ارسال نظرات