۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۲۲۱
آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله حکیم شهید نمی شد وضع امروز عراق متفاوت بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری، از علما و مرزبانان به عنوان مرزبانان دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: اگر مرزبانان فکری وجود نداشته باشند مطمئنا مرزبانان مرزها نیز نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، صبح امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله شهید محمدباقر حکیم که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد، با تقدیر از برگزاری این مراسم گفت: سخن گفتن از عالم از یک سو و یک شهید از سوی دیگر بسیار سخت است و انسان نمی تواند حق عالم و شهید را به خوبی ادا کند؛ عناصر مختلفی در شکل گیری شخصیت افراد تأثیر دارند که حتی یکی از این عناصر می تواند معرف شخصیت آن فرد باشد.

 

وی افزود: علما دارای ویژگی های فراوانی هستند که علم، ایمان، صبر و استقامت از برجسته ترین آنها به شمار می آید. مردم به علما علاقه فراوانی دارند و گاهی ممکن است که علما را نشناسند ولی محبت آنان به صورت ناخواسته در دلشان وجود دارد.

 

آیت الله بوشهری از علما به عنوان مرزبان دینی و فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: همانگونه که سربازان از مرزهای کشور محافظت می کنند، علما نیز در برابر توطئه ها، شبهات و بدعت ها مرزبانی می کنند تا دشمن در عرصه دین و فرهنگ ورود نکند. اگر مرزبانان فکری وجود نداشته باشند مطمئنا مرزبانان مرزها نیز نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به جانفشانی های خاندان حکیم، تصریح کرد: قطره خون شهید و قطره اشکی که در دل شب برای خدا از چشمان جاری شود، قطرانی هستند که نزد خداوند متعال ارزش دارند. شهید محمدباقر حکیم هم در راه خدا خون داد و هم در خلوت با معبود با تمام وجود اشک ریخت؛ هیچگاه مقتل خوانی وی در روز عاشورا یادم نمی رود که حال او بسیار منقلب می شد.

 

وی با تأکید بر اینکه شهید حکیم عاشق جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بود، ادامه داد: امام خمینی(ره) درباره آیت الله حکیم می فرمودند که ایشان از مهمانان عزیز اینجانب و جمهوری اسلامی است و در جایی دیگر خطاب به شهید حکیم اظهار داشتند که بنده شما را به دلیل اینکه فرزند حضرت آیت الله سید محسن حکیم هستید و همچنین مجاهد در سبیل الله هستید، دوست دارم.

 

آیت الله بوشهری خاطرنشان ساخت: شهید محمدباقر حکیم فرزند مرجع تقلیدی بود که با یک فتوا همه برنامه های کمونیست ها و مارکیسست ها برای تسخیر عراق را بهم زد و با جمله «مارکسیست و کمونیست، کفر و ضد خداست» غوغایی در عراق به پا کرد. مراجع و علما ما اینگونه هستند و با یک جمله می توانند جامعه را دگرگون سازند.

 

عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به اهمیت هجرت و اینکه آیت الله حکیم از مهاجران در راه خدا بود، تأکید کرد: هجرت از منطقه به منطقه ای دیگر و هجرت از درون به سوی خداوند متعال، دو معنای هجرت هستند که این شهید هر دو را داشت. ایشان 23 سال به خاطر هدف مقدسی که داشت ترک وطن کرد و ایران اسلامی و شهر مقدس قم میزبان و وطن او در این مدت بود.

 

وی افزود: بنده هنگامی که آیت الله حکیم برای حضور در کنار ملت عراق و ابراز همبستگی با آنان از قم به سوی عراق سفر کرد بیم آن داشتم که دشمنان او را نشانه بگیرند و متأسفانه این امر نیز رخ داد، گرچه شهادت پیروزی عظیمی است که نصیب هر کسی نمی شود. مطمئنا اگر این شهید هم اکنون در کنار حضرت آیت الله سیستانی حضور داشت شرایط عراق بسیار متفاوت از وضع کنونی بود.

 

این استاد عالی سطوح حوزه علمیه در پایان گفت: آیت الله حکیم اهل جهاد بود، سستی به دل راه نمی داد، مصداق بارز کلمه صابرین بود و آثار علمی فراوانی در زمینه های مختلف به یادگار گذاشت؛ امروز می بینیم که عراق با مشکلات فراوانی مواجه است اما ملت این کشور پابرجا ایستاده و به دشمنان نه می گویند. ملت عراق در کنار جمهوری اسلامی در صحنه ایستاده و هیچگاه عقب نشینی نمی کند./980/پ202/ج

ارسال نظرات