۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۳۶۸

برگزاری دوره آموزش روش تحقیق و مقاله نویسی در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری دوره آموزش روش تحقیق و مقاله نویسی ویژه طلاب پایه های چهار تا شش مدارس علمیه استان خبر داد.
برگزاری دوره آموزش روش تحقیق و مقاله نویسی در مدارس علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه در تشریح فعالیت های تابستانی حوزه آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان، گفت: با اشاره به کاهش تعطیلات تابستانی مدارس حوزوی به یک ماه گفت: دوره های تابستانی حوزه های علمیه سراسر استان در راستای استفاده بهینه از اوقات فراغت طلاب، ایجاد زمینه تبادل نظر و تجریبات میان اساتید و طلاب و ایجاد تنوع در شکل و محتوای آموزش های ارائه شده با بهره مندی از روش های جدید آموزشی از ابتدای تیرماه جاری آغاز شده است.

وی اظهار کرد: برای بهره مندی هر چه بیشتر از فرصت تعطیلات تابستانی دوره آموزش روش تحقیق مقاله نویسی ویژه طلاب پایه های چهار تا شش برگزار می شود.

حجت الاسلام عبدی فام، تقویت بنیه تحقیقی و مقاله نگاری طلاب برای ارائه پژوهش های فاخر دینی و حوزوی، زمینه سازی برای تربیت اساتید مجرب حوزه و تقویت توان علمی طلاب را از اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

این مسؤول همچنین به برگزاری دوره های صرف و نحو به صورت موضوعی در قالب برنامه های تابستانی مدارس حوزوی اشاره کرد و گفت: این دوره برای طلاب پایه یک تا سه تحصیلات حوزوی برگزار می شود.

حجت الاسلام عبدی فام اضافه کرد: حلقه های تحقیق در مدارس علمیه استان با هدف به کارگیری توان علمی طلاب ممتاز از فعالیت هایی است که در راستای اهداف آموزشی و پژوهشی تشکیل می شود.


وی یادآور شد: در این طرح طلاب ممتاز مدارس در مقام استادیار در حلقه های تحقیقی حضور یافته و منابع آموزشی را برای سایر طلاب تدریس می کنند.


وی اظهار داشت: برگزاری این طرح در تربیت طلاب برای ورود قوی تر و پویا تر به تدریس در حوزه های علمیه با تقویت بنیه علمی و فقهی نقش موثری خواهد داشت.


این مسؤول ادامه داد: یک دوره تتمع دروس نیز در تابستان امسال برای طلاب برگزار می شود، در این طرح طلاب با بازخوانی مجدد دروسی که در طول ترم تحصیلی از آن بازمانده اند، در آزمون مربوطه شرکت می کنند، اگر نمره طرح تتمع دروس بین دوازده تا شانزده باشد، یک نمره و اگر بالاتر از آن باشد، دو نمره به نمره نهایی طلبه اضافه می شود.


معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در پایان برگزاری برنامه های تربیتی با حضور اساتید برجسته اخلاق، تلاوت روزانه یک صفحه از کلام وحی و اجرای اردوهای ورزشی و فرهنگی را از دیگر فعالیت های حوزه های علمیه استان در تابستان اعلام کرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات