۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۷۵۴۲۲

نشست هم اندیشی دانشگاه های امیرالمؤمنین و شهید چمران اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی مدیران و معاونان دانشگاه های امیرالمؤمنین و شهید چمران اهواز در راستای تحول در علوم انسانی برگزار شد.
نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هم اندیشی مدیران و معاونان دانشگاه های امیرالمؤمنین(ع) و شهید چمران اهواز در راستای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه و تحول در علوم انسانی، ظهر امروز به میزبانی دانشگاه امیرالمؤمنین برگزار شد.

براساس این گزارش حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین و حسن مروتی، رییس دانشگاه شهید چمران در زمینه های تعامل و همکاری بین این دو مرکز علمی و ساز و کارهای تحول در علوم انسانی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در بخش نخست این نشست حجت الاسلام علی نژاد با بیان این که تحول در علوم انسانی در گرو تولید علم است، اظهار داشت: در کشور رشته ای به نام رشته امامت که مباحث مهم اعتقادی شیعه را در بر داشته باشد، وجود نداشت؛ از این رو با تشکیل کمیته متشکل از چند نفر از علما و صاحب نظران زیر نظر آیت الله موسوی جزایری و با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه این رشته تدوین و سپس مراحل تصویب و تأیید نهایی آن در دفتر گسترش وزرات علوم و تحقیقات به انجام رسید.

حجت الاسلام علی نژاد با تأکید بر این که تولید علم برپایه اسلام بهترین راهکار برای خارج کردن متون غربی از دانشگاه ها است، بیان داشت: از ظرفیت های دین اسلام برای تولید علم در زمینه علوم انسانی به خوبی استفاده نشده است و این طبیعی است که بخش عظیمی از متون علوم انسانی دانشگاه ها متشکل از تفکر اندیشمندان غربی است.

در بخش دیگری از این نشست رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با تأکید بر این که علوم انسانی ما بر گرفته از غرب است، خاطرنشان کرد: ترویج علوم انسانی بر پایه آموزه های اسلامی و قرآنی در دانشگاه ها به شدت احساس می شود و هر چه سریع تر متون علوم انسانی در دانشگاه ها باید بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) تدوین شوند.

وی با بیان این که برای اسلامی کردن علوم انسانی باید به صورت عملیاتی و میدانی در این عرصه وارد شد، ابراز داشت: جهت اسلامی کردن متون علوم انسانی دانشگاه ها نیازمند تدوین برنامه جامعی هستیم و باید با همفکری و هم اندیشی صاحب نظران آن را به سر منزل مقصود برسانیم.

در بخش پایانی این نشست معاونت های آموزش، تحصیلات تکمیلی، عمرانی و پژوهشی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز گزارشی از عملکرد این معاونت ها ارائه دادند.

گفتنی است، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز متشکل از دانشکدههای حکمت و کلام اسلامی، علوم و معارف اسلامی، و فقه و حقوق اسلامی است./9461/پ202/ب

ارسال نظرات