۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۷۵۴۴۴
رییس مجمع غدیر شناسی ھند در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد؛

استهلال در هند با همکاری علمای شیعه و سنی/ احتمالا چهارشنبه اول رمضان در هند است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع غدیر شناسی ھند، از استھلال ماہ مبارک رمضان با حضور علمای اھل سنت و شیعه در شھرھای بزرگ ھند خبر داد.
حجت الاسلام شيخ اقبال حيدري

 

حجت الاسلام اقبال حیدر حیدری رییس مجمع غدیر شناسی ھند در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا ابراز داشت: کمیته ھای استھلال ماہ مبارک رمضان همزمان با غروب روز سه شنبه 29شعبان المعظم در سراسر ھند مستقر شده اند و شیعیان و اهل تسنن با همکاری هم به رویت ماه می‎پردازند.


حجت الاسلام حیدری به کمبود امکانات استھلال در کشور ھند اشارہ کرد و اظھار داشت: پس از اثبات رویت ماہ، کمیته ھای استهلال از طریق ائمه جماعت شھر و رسانه ھای عمومی به اطلاع مسلمانان ھند خواھند رساند. 


وی افزود: کمیته استهلال از عموم مسلمان ھند خواسته است که رویت ھلال کنند و به محض مشاهده به گروه‎های مستقر در مناطق مختلف و ائمه مساجد شھر اطلاع دھند تا مسأله مورد بررسی قرار گیرد.


حجت الاسلام حیدری با اشارہ به برنامه ھای ماہ مبارک رمضان در ھند بیان داشت: اقامه نماز جماعت پنج گانه و آموزش معارف اسلامی با حضور فضلای ھندی و با هدف آشنایی جوانان با احکام و مبانی اسلامی در اکثر مساجد کشور صورت می‎پذیرد.


رییس مجمع غدیر شناسی ھند ادامه داد: برنامه‎های ویژه‎ای در نیمه رمضان همزمان با روز ولادت دومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسن(ع) و مراسم سوگواری شھادت مولای متقیان و همچنین برنامه احیای شب های قدر در مساجد این کشور تدارک دیده شدہ است. 


وی درباره برنامه های شب قدر اظهار داشت: مراسم شب قدر با نماز مغرب و عشا آغاز می شود و افطار، قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، مرثیه سرایی شهادت امام علی(ع)، سخنرانی و مراسم احیا و اقامه نماز صد رکعتی به جماعت از برنامه های این شب های عزیز است./988/ب911/ک


 

ارسال نظرات