۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۷۵۴۷۷
مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات:

زنان نقش مهمی در حفظ هویت فرهنگی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تهدیدهای فرهنگی دشمنان اسلام برای از بین بردن هویت فرهنگی ملت های مسلمان و همچنین نقش مهم زنان درایجاد تحولات اجتماعی گفت: زنان نقش مهمی در حفظ هویت فرهنگی جامعه دارند.
بررسي هويت فرهنگي زن در اسلام آباد

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدیقه حجازی مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری روز گذشته در محل رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد به سوالات خبرنگاران و رسانه های ارتباط جمعی پاکستان پاسخ داد.

 

حجازی اظهار داشت: بین دولت های پاکستان و ایران در سطح سیاسی و فرهنگی روابط خوبی وجود دارد و روابط فرهنگی بین دو ملت در روابط دولت های دو کشور تاثیر گذار بوده است. بدیهی است که از دیرباز روابط برادرانه و محبت آمیز میان دو  ملت وجود داشته است و در حوزه های اعتقادات دینی و مذهبی و باورهای اجتماعی دو ملت بسیار به هم نزدیک بوده اند و تاکنون اثبات کرده اند که در مشکلات و تلخی ها و نیز در خوشی ها در کنار یکدیگر بوده و به هم یاری می رسانند.

 

وی افزود: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مهم ترین وظیفه، ارتباط فرهنگی زنان ایرانی با بانوان سایر کشورها و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در همه کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی است و برای رسیدن به این هدف مهم ابتدا می توانیم با کمک زنان کشورهای اسلامی همایش ها، مراسم، هفته های فرهنگی و دوستی و نمایشگاه های مشترک در نقاط مختلف برگزار کنیم.

 

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوامع مختلف با تهدید های فرهنگی روبرو هستند. برای حفظ هویت فرهنگی هر جامعه زنان می توانند نقش مهمی ایفا کنند. زنان درایجاد تحولات اجتماعی نقش مهمی داشته اند و شاید به همین دلیل بزرگ ترین کنفرانس بین المللی زنان با عنوان "بیداری اسلامی و بانوان" با حضور 1200 زن از 84 کشور در تهران برگزار شد.

 

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: امروز نسل جوان مسلمان با تهاجم فرهنگی غرب رو برو است، ما و شما مشکلات نوجوانان و جوانان را در جامعه خود داریم که متأسفانه شخصیت های غربی را بیش از شخصیت های معاصر جامعه خود، الگوی خود قرار می دهند.

 

وی در بخشی دیگر از توضیح و پاسخ های خود افزود: در سی ساله گذشته نرخ افراد باسواد در جمهوری اسلامی ایران به 95 درصد رسیده است.

 

حجازی در باره نقش زنان در موج بیداری اسلامی گفت: تهدیدهای فرهنگی دشمنان اسلام برای از بین بردن هویت فرهنگی ملت های مسلمان است و دولت های غربی با جهانی سازی می خواهند که همه فرهنگ ها را تحت فرهنگ و رسوم واحد غربی درآورند و این یکی از تهدیدات بزرگ است. ایران، پاکستان و مصر با سابقه تمدن طولانی در معرض آسیب های جدی خانواده و جوانان و درهم ریختگی فرهنگی هستند.

 

در این نشست خبری که تعداد زیادی از رسانه های ارتباط جمعی آن را پوشش دادند، نمایندگانی از شبکه های تلویزیونی و روزنامه های اسلام آباد از جمله روزنامه های نئی بات، پاکستان، اوصاف، پاتریوت، بشارت، دنیا، جهان پاکستان، نوای وقت، اکسپرس و خبرگزاری APPشبکه های تصویری دان، آج، دنیا، سی ان بی سی، سچ، اکسپرس، سحر و پرس تی وی حضور داشتند./994/ب102/د

ارسال نظرات