۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۷۲۳

اعلام آمادگی 40 نفر جهت عضویت در هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز

خبرگزاری رسا ـ معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز با اشاره به تأسیس رشته های جدید در دانشگاه گفت: 40 نفر با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در این فراخوان شرکت کرده اند.
رضا شيشه بر، معاون تحصيلات تکميلي دانشگاه اميرالمؤمنين اهواز

رضا شیشه بر، معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تشریح پرونده دانشجویان، پایان نامه های دفاع شده در سال های 89 و 90، وضعیت ارسال مدارک دانشجویان به وزارت علوم و تحقیقات و نحوه برقراری ارتباط با وزارت خانه جهت تعاملات بیشتر پرداخت.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز با بیان این که ورودی های سال 89 در رشته های کلام شیعه و ادبیات عرب 56 نفر بودند، اظهار داشت: در سال 89 در رشته کلام شیعه 48 نفر و در رشته ادبیات عرب 8 نفر مشغول تحصیل بودند که در رشته کلام شیعه چهار نفر از ادامه تحصیل انصراف دادند.

شیشه بر با اشاره به دفاعیه پایان نامه های ورودی 89، ابراز داشت: در بحث دفاعیه از پایان نامه 7 نفر در رشته ادبیات عرب و 27 نفر در رشته کلام شیعه کار دفاعیه خود را انجام داده اند و هنوز 18 نفر کار دفاعیه خود را انجام نداده اند که با توجه به پایان یافتن سقف تحصیلات این تعداد دانشجو ابلاغیه ای برای آنها جهت انجام کار دفاعیه از پایان نامه ارسال شده است.

وی با اشاره به وضعیت ورودی های 90 و دفاعیه پایان نامه های دانشجویان، بیان داشت: دانشجویان ورودی سال 90 اکنون مشغول به تحصیل در ترم چهارم هستند که بیشتر این دانشجویان موضوع پایان نامه خود را انتخاب کرده اند و نزدیک به 20 نفر تا حدودی کار نگارش پایان نامه را انجام داده اند.

شیشه بر با تأکید بر این که دانشجویانی که پایان نامه ارائه می دهند باید همراه با آن مقاله ای نیز ارائه دهند، بیان داشت: در این راستا تاکنون 20 نفر همراه با پایان نامه مقاله هم در اختیار این معاونت قرار داده اند.

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز با اشاره به تأسیس رشته های جدید در دانشگاه، به مراحل جذب هیأت علمی این رشته ها اشاره و خاطرنشان کرد: متقاضیان مربوطه در سامانه جذب وزرات علوم شرکت کرده و اطلاعات علمی و شخصی آنها نیز در این سامانه ثبت شده است و منتظر بررسی سوابق و ابلاغ افراد به دانشگاه هستیم که 40 نفر با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در این فراخوان شرکت کرده اند.

فارغ التحصیلی در دانشگاه امیرالمؤمنین در گرو انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی است

شیشه بر با تأکید بر این که فارغ التحصیلان دانشگاه امیرالمؤمنین در قالب تعهد تبلیغی و در محدوده 27 بند باید به فعالیت های گوناگون فرهنگی، تبلیغی بپردازند، اظهار داشت: این فعالیت ها زیر نظر آیت الله موسوی جزایری و مجموعه های فرهنگی زیرنظر ایشان انجام می شود که در این راستا هر دانشجو باید 600 امتیاز کسب تا بتواند مدرک فارغ التحصیلی خود را کسب کند./9461/ت303/غ

ارسال نظرات