۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۵۸۰۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ استقبال از قاری ممتاز مشهدی، جلسه تلاوت روزانه قرآن کریم در جامعه المصطفی مشهد، برگزاری مراسم تهجد شبانه نخستین جمعه ماه رمضان در حوزه علمیه خواهران مشهد، نام نویسی اعتکاف مدرسه تخصصی خواهران المصطفی و ثبت یک وقف قرآنی عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در حاشیه مراسم استقبال از محمد مشمول قاری بین المللی قرآن کریم و دارنده مقام دوم قرائت در مسابقات قرآن مالزی بیان کرد: کسب رتبه دوم در پنجاه و پنجمین دوره این مسابقات قدیمی مالزی از سوی محمد مشمول، قاری برجسته بین المللی مشهدی، افتخاری بزرگ است.

محمد مشمول با اشاره به این که سطح این مسابقات خیلی خوب و با تشریفات ویژه ای برگزار می‌شود، گفت: رقبای اصلی ایران در این مسابقات، شرکت‌کنندگانی از کشورهایی همچون؛ اندونزی، مالزی، تایلند و بنگلادش هستند.

قاری برجسته قرآن با بیان این که این مسابقات فقط در رشته قرائت برگزار می‌شود، افزود: در پنجاه و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور مالزی از 42 کشور جهان در بخش خواهران و برادران شرکت داشتند.

مشمول، اضافه کرد: در مسابقات قرآن کریم مالزی از هر کشور شرکت کننده یک نفر به عنوان نماینده، شرکت داشت.

وی گفت: مسابقات بین المللی قرآن مالزی بعد از مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ازاستاندارد‌های خاص خود برخوردار است.

به گفته وی در مسابقات قرآن مالزی 40 تا 50 کشور از جهان اسلام شرکت می‌کنند، در حالیکه در مسابقات بین المللی قرآن ایران، از 70 کشور دنیای اسلام حضور می‌یابند.

جلسه تلاوت روزانه قرآن کریم در جامعه المصطفی مشهد

جلسات تلاوت قرآن جامعه المصطفی که به همت اداره توسعه منابع انسانی، و با همکاری معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع مشهد، به منظور استفاده از فیوضات معنوی ماه میهمانی خدا و انس با قرآن کریم، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن، جلسه تلاوت روزانه قرآن کریم از 19 تیرماه تا پایان رمضان المبارک، هر روز از ساعت 12 الی 12:30 در سالن اجتماعات جامعه المصطفی مشهد برگزار می شود.

تولیدات ماه مبارک رمضان باید فرح و شادی معنوی را در جامعه ایجاد کند

حجت الاسلام نهاوندی، مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی در  بازدید از پشت صحنه  و دکور برنامه افطار سیمای مرکز  باعنوان  سفره های همدلی، گفت: بزرگترین دکور ویژه برنامه های افطاری کشور برای برنامه سفره های همدلی در هنگام افطار در صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شده است.

وی افزود: این دکور 350 متر مربع وسعت دارد و فضای مسجد را تداعی می کند.

وی با بیان این که ویژه برنامه افطار با همکاری هنرمندانی خارج از سازمان صدا و سیما تولید می شود، گفت: آیتم های متنوعی در آن پیش بینی شده که لحظات ارزشمندی را از پایتخت معنوی ایران برای مخاطبان خلق می کند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی به  تولید برنامه های متفاوتی در صدا و سیمای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تولید 12 برنامه با موضوع قرآن و  ویژه برنامه های افطار و سحر و تولیداتی در حوزه رادیو از جمله این برنامه ها ست.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی افزود: تولیدات ماه مبارک رمضان باید فرح و شادی معنوی را در جامعه ایجاد کند.

 مراسم تهجد شبانه نخستین جمعه ماه رمضان در حوزه علمیه خواهران مشهد

به مناسبت فرارسیدن ایام پرخیر و برکت ماه رمضان و همزمان با فرارسیدن اولین پنجشنبه این ماه,مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم تهجد شبانه را برگزار می کند.

کلیدری نماینده معاونت فرهنگی مدرسه و مسوول این مراسم در خصوص ریزبرنامه های این مراسم گفت: این مراسم در نخستین شب جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 19در محل سالن اجتماعات مدرسه اسلام شناسی با حضور اساتید، طلاب و جمعی از اعضای طرح بزرگ خادمین حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

در ابتدای مراسم و پیش از افطار، بیان احکام ویژه ماه رمضان و پس از آن برگزاری نمازجماعت را خواهیم داشت.

پس از برگزاری مراسم افطارسرکار خانم چگینی استاد محترم حوزه در جمع متهجدین در خصوص شرح دعای افتتاح سخنرانی خواهند داشت و سپس در فضای معنوی شب جمعه دعای کمیل به همراه مداحی برگزار می شود.

این مراسم با برگزاری مراسم سحری و تشرف به بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام  ذکر دعای ندبه به پایان خواهد رسید.

ثبت نام اعتکاف مدرسه خواهران المصطفی مشهد آغاز شد

ستاد اعتکاف مدرسه تخصصی خواهران المصطفی مشهدجهت حضور در اعتکاف رمضان المبارک از تاریخ 20 تا 30 تیر ماه ثبت نام می کند.

علاقمندان می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز(یک قطعه عکس، مبلغ 100000ریال و تکمیل فرم ثبت نام) جهت ثبت نام به کارشناس فرهنگی خانم امیری مراجعه کنند.

وقف قرآنی در مشهد

واقف خیراندیش منزل مسکونی خود را در مشهد وقف موسسه فرهنگی قرآنی کرد.

ابراهیم گلچهره، واقف قرآنی، منزل مسکونی خود را وقف موسسه فرهنگی قرآنی خادمین وحی واقع در روستای ده غیبی مشهد کرد.

منزل مسکونی وقف شده 180 متر مربع مساحت دارد و این منزل وقف انتفاعی و عام جهت موسسه قرآنی و جهت انجام فعالیت های فرهنگی، قرآنی و مذهبی در راستای دین مقدس اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری انجام شده است.

گفتنی است، متولی این موقوفه، مدیر موسسه فرهنگی قرآنی خادمین وحی تعیین شده است./930/پ202/پ

ارسال نظرات