۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۷۵۸۱۳
آیت‌الله مظاهری:

علم کلام به دبیرستانی‌ها و دانشجویان آموزش داده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با هشدار دادن درباره شبهه‌اندازی پیوسته استکبار درباره اسلام و شیعه از راه سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، آشنایی با علم کلام از سوی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را ضروری دانست.
 آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم در ادامه جلسات اخلاق خود با تأکید بر این نکته که کار دشمن همواره ایجاد شبهه بوده است، ابراز کرد: بهاییت در تشیع شبهات بسیاری وارد کرده است و به واسطه ایجاد شبهه و آسان کردن ارضای غریزه جنسی درصدد انحراف جوانان است.

وی افزود: متأسفانه استکبار جهانی در این کار موفق بوده است، آن هشت سال جنگ تحمیلی توفیق براندازی به وی نداد اما متأسفانه اکنون در ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ایجاد شبهه در میان جوانان به ویژه جوانان دانشگاهی موفق بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که دشمن از جهل جوانان سوء استفاده می‌کند، اظهار کرد: آن هم نه این‌که بگوید امام زمان(عج) خرافه است و وجود ندارد یا این‌که در مقام امیرالمؤمنین(ع) خدشه ایجاد کند، بلکه دشمن در این گونه مسائل ایجاد شبهه می‌کند.

علم کلام در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آموزش داده شود

وی بیان کرد: مسؤولیت سنگین دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها این است که باید علم کلام را به دانشجویان و دانش‌آموزان خود یاد بدهند، باید دانشجویی که از دانشگاه بیرون آمد مدرک آشنایی با دین و آشنایی با تشیع را داشته باشد، ما در زمان طاغوت چنین توقعی نداشیتم اما در زمان نظام جمهوری اسلامی این توقع را داریم.

حضرت آیت‌الله مظاهری با ضروری خواندن آشنایی دارندگان مدرک‌های مختلف دانشگاهی با علم کلام تصریح کرد: یکی از کاستی‌های در جمهوری اسلامی نبود این موضوع است، باید آشنایی با علم کلام از دبستان شروع شود و حتی تا مراتب فوق تخصص ادامه بیابد تا افراد از شبهه‌ها تأثیر نپذیرند.

وی ابراز کرد: امروز بسیاری از شبکه های ماهواره ای و اینترنتی شبانه‌روز علیه تشیع کار می‌کنند، اما تمام این وسائل نمی‌گویند که دین تشیع درست نیست و پیامبر اکرم(ص) تشیع را نگفته و پایه ندارد، بلکه به شبهه‌اندازی اقدام می‌کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که گاه این شبهه‌ها در جوانان تأثیر می‌گذارد، ابراز کرد: این تأثیرگذاری گاه منجر به ضد دین شدن جوان می‌شود و مسؤولیت این امر با همه است، خانواده در این زمینه نیز مسؤول است.

وی با خاطرنشان کردن این نکته که اعتقادات جوانان بیشتر تقلیدی است، بیان کرد: آنان بیشتر بر اساس تأثیر محیط آموزه‌های دینی را پذیرفته‌اند در حالی که باید وضع به گونه‌ای شود که حتی اعتقادات افراد بی‌سواد بر اساس تقلید نباشد و افراد بتوانند استدلال کنند.

نباید دیدن سریال‌های ماه رمضان مانع مطالعه کتاب‌های دینی و کلامی شود

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که ضربه خوردن ما از استکبار جهانی در شبهات به این دلیل است که دین ما بر اساس دین پدران و مادران ما است، ابراز کرد: باید بتوانیم به اصول دین خود استدلال کنیم، درباره معاد، درباره حساب و کتاب و مانند آن بتوانیم دلیل خود را بیاوریم.

حضرت آیت‌الله مظاهری ابراز کرد: گاه فرد حاضر است دو سه ساعت سریال ببیند؛ اما حاضر نیست در شب‌های ماه رمضان یا روزهای ماه رمضان مطالعه کتاب‌های دینی داشته باشد، علما و بزرگان بسیاری درباره اعتقادات کتاب‌های بسیاری نوشته‌اند و زحمت‌ها کشیده‌اند.

وی با ضروری خواندن مطالعه کتاب‌های دینی و کلامی ادامه داد: ما یا کتابش را نداریم و اگر کتابش را هم داریم، حال مطالعه نداریم، سریال‌ها برای ما بسیار لذت‌بخش‌تر از مطالعه کتاب‌های دینی است و همه در این امر کوتاهی کرده‌ایم، از نظر مطالعه دینی عقب هستیم.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که رسانه‌های دشمن به خصوص بی‌بی‌سی شبهات فراوانی علیه اسلام و شیعه می‌اندازند، تأکید کرد: آنان مطالعه می‌کنند و لجنه‌ دارند که چگونه به شیعه تهمت بزنند و چگونه شیعان را خراب کنند و عقیده ارزنده جوانان را بگیرند و بعد از روزها فکر و شب‌ها مطالعه به این کار روی می‌آورند.

وی با اشاره به این‌که ما تنها نباید برای امام حسین(ع) گریه کنیم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کشته شده و حضرت زینب(س) اسیر شده تا دین زنده بماند و باید با مطالعه دقیق و پرس و جو از بزرگان آشنایی کامل به آموزه‌های مختلف تشیع همانند حضرت حجت(عج) پیدا کنیم.

تزلزل در اعتقادات گناه بزرگی محسوب می‌شود

وی با اشاره به این‌که مذهب تشیع ریشه‌دار و شجره طیبه است، اظهار کرد: مذهب تشیع دارای ریشه‌هایی در درون زمین و شاخه‌های آن سر به آسمان می‌گذارد و میوه‌های بسیار مفیدی دارد، مذهب تشیع دارای اصول مستحکمی است.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: درباره امیرالمؤمنین(ع) یک نفر سنی اگر چه لجوج و دشمن یافت نمی‌شود که بگوید امیرالمؤمنین(ع) افضل از دیگران نیست، همه می‌گویند پیامبر اکرم(ص) و پس از آن امام علی(ع) قرار دارد.

وی افزود: بیش از صد آیه درباره حضرت ولی‌عصر(عج) نازل شده است و همچنین بیش از ده هزار روایت از سنی و شیعه درباره ایشان در کتاب‌ها آمده است و درباره امام زمان(عج) بیشتر از 500 کتاب نوشته شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) در هر فرصتی درباره امام زمان(عج) صحبت می‌کردند، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در مواقع مختلف حالات مختلف امام زمان(عج)، نحوه غیبت و نحوه شکل‌گیری حکومت ایشان را معین کردند.

وی با اشاره به این‌که بر اساس آموزه‌های شیعی به طور مسلم امام زمان(عج) می‌آید، ادامه داد: ما در عمل و متابعت از اهل‌بیت(ع) لنگ هستیم و همچنین در اعتقادات نیز لنگ می‌زنیم که این لنگ زدن گناه بزرگی است و به همین دلیل عالم نبودن جامعه سایت‌ها و رسانه‌ها علیه تشیع شبهه‌اندازی می‌کنند و این موضوع تقصیر خود ما است./914/پ201/س

ارسال نظرات