۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۷۵۹۰۵
آیت‌الله موحدی کرمانی:

روزه داران برای ترویج سنت صله رحم برنامه‌ریزی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مؤمنان در ماه مبارک رمضان، برای قرائت قرآن و دعاهای وارده بعد از نمازها، برنامه‌ریزی دارند و این امری پسندیده است اما اکتفا به آن کافی نبوده و باید نسبت به بقیه توصیه‌های حضرت رسول اکرم(ص) همچون صله رحم نیز برنامه‌ریزی کرد.
آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، سحرگاه امروز در سومین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان با اشاره به تذکرات پیامبر اکرم(ص) درباره ماه رمضان در آخرین جمعه ماه شعبان، گفت: ما باید نسبت به رعایت تمامی توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: مؤمنان در ماه مبارک رمضان، برای قرائت قرآن و دعاهای وارده بعد از نمازها، برنامه‌ریزی دارند و این امری پسندیده است اما اکتفا به آن کافی نبوده و باید نسبت به بقیه توصیه‌های حضرت رسول اکرم(ص) همچون صله رحم نیز برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: هنگام صله رحم باید از حال آنان نزدیکان باخبر شد و در صورت وجود مشکل در حد مقدور به آنان کمک کرد؛ همچنین صله رحم نسبت به اموات نیز، دعا و طلب آمرزش برای آنان است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: اگر این سنت حسنه به صورت دیدار حضوری مشکل بوده و اسباب زحمت است، می‌توان با تلفن و احوال‌پرسی این مهم را به جا آورد.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از توصیه‌های حضرت رسول اکرم(ص) «حسن خلق» است، گفت: در ماه رمضان نباید به خواندن قرآن و دعا اکتفا کرد، بلکه باید نسبت به دیگران حسن خلق داشت و با تبسم، چهره باز و کلمات نرم با آنان برخورد کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که برای رعایت حسن خلق نیز باید در ماه رمضان برنامه‌ریزی داشت، تصریح کرد: اگر کسی گرفتار تکبر است، باید برنامه‌ریزی و دقت در رفتار خود، تواضع و حسن خلق را جایگزین این صفت کند.

وی با بیان این‌که ترحم نسبت به یتیمان در ماه رمضان یکی دیگر از سفارشات پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: انسان‌های متمکن باید با برنامه‌ریزی، متکفل برخی از یتیمانی شوند که در مراکز مربوطه نگهداری می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) درباره ماه رمضان، اظهار داشت: در ماه رمضان باید از مجادله، سوءظن نسبت به دیگران، قسم خوردن، پرحرفی و بیان حرف زشت پرهیز کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ » ابراز داشت: اگر فعلی از مؤمنی سر زد که ظاهر آن فساد اخلاقی بود، سریع به او بدگمان نشوید چراکه بسیاری از گمان‌ زدن‌ها گناه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امام صادق(ع) مؤمنان را از تجسس در امور مؤمنان نهی کرده‌اند، گفت: اگر به کسی بدگمان شدید، نباید در امور وی تجسس نکنید؛ در برخی موارد تجسس به غیبت کردن نیز می‌انجامد./997/پ202/س

ارسال نظرات