۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۷۵۹۲۳
حجت الاسلام ارشاد خبر داد؛

برگزاری جلسات هفتگی اخلاق در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری جلسات هفتگی اخلاق با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری در مدارس علمیه سراسر استان حبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: جلسات هفتگی اخلاق در تمام مدارس علمیه مرکز استان و شهرستان ها به صورت هفتگی با حضور اساتید برجسته اخلاق استانی و کشوری برگزار می شود.


وی ادامه داد: مدیریت استان هر دو ماه یک بار جلسات هفتگی اخلاق را با حضور اساتید و علمای برجسته اخلاق کشوری برگزار می کند و در این راستا تلاش برآن است تا طلاب تمامی مدارس استان از حضور این اساتید در مدت اقامت و تدریس شان در استان بهره مند شوند.


وی تصریح کرد: هفته گذشته جلسات اخلاق حوزه علمیه ماکو با حضور حجت الاسلام اسکویی برگزار شد و طلاب این مدرسه مباحث اخلاق را در حضور این عالم برجسته حوزوی فراگرفتند.


این مسؤول همچنین اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه امام علی(ع) سلماس، نمازی خوی، امام خمینی (ره) ارومیه و حوزه علمیه خواهران سلماس نیز در هفته گذشته جلسات اخلاق خود ا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سروی برگزار کردند.


وی یادآور شد: طلاب مدارس علمیه شهرهای جنوب استان از جمله تکاب، شاهین دژ، نقده و میاندوآب نیز درس هفته گذشته اخلاق خود را در حضور استاد حسن عرفان، مؤلف فاخر کتب حوزوی برگزار کردند.


حجت الاسلام ارشاد با بیا این که تمام تلاش و سلیقه حوزویان استان این است که جلسات اخلاق طلاب مدارس علمیه با حضور و دعوت از اساتید برجسته برگزار شود، آیت الله شیخ محی الدین حایری شیرازی و آیت الله شیخ نصرالله شاه ابادی که پدر بزرگوارشان استاد اخلاق امام خمینی بود، را از اساتیدی نام برد که جلسات بعدی اخلاق طلاب استان با حضور این اساتید برگزار می شود.


وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره تربیت معلم تخصصی قرآن کریم ویژه طلاب قرآنی کشور به میزبانی استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی گفت: در این دوره که نخستین بار در شهرستان خوی برگزارشد طلاب 23 استان کشور حضور داشتند.


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی تعداد طلاب شرکت کننده در این طرح فاخر قرآنی و حوزوی را 120 نفر از مدارس علمیه سراسر کشور اعلام کرد و افزود: در این دوره که از 27 خرداد سالجاری به مدت 20 روز اجرا شد، طلاب شرکت کننده مباحث و موضوعات تخصصی را زیر نظر 10 استاد برجسته علوم قرآنی اعزامی از استان قم فرا گرفتند./936/ت302/ب

ارسال نظرات