۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۷۶۰۴۲
امام جمعه مینوشهر:

رمضان ظرفی برای تقویت اراده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر گفت: اراده انسان در ماه مبارک رمضان و اخلاص در عمل وی در این ماه دو چندان می شود.
حجت الاسلام عادل پور امام جمعه مينوشهر

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور، امام جمعه مینوشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از مهم ترین فضایل این ماه مبارک نزول رحمت و نعمت های بی کران الهی بر بندگان خویش است.

وی با بیان این که قرآن و شب زنده داری در شب‎های قدر بزرگ ترین هدیه خداوند متعال در ماه مبارک رمضان به بندگان مؤمن خویش است، تأکید کرد:  سرنوشت زندگی یکسال آینده انسان در شب‎های قدر برنامه ریزی می شود.

حجت الاسلام عادل پور با تأکید بر این که خواب انسان در این ماه مبارک عبادت است، خاطرنشان کرد: با توجه به روایات برای فرد روزه دار در خواب و نفس کشیدن هم پاداش برای او نوشته می شود.

امام جمعه مینوشهر با بیان این که در روزه داری سلامت جسم و روح انسان نهفته است، تصریح کرد: پالایش جسمی و روحی انسان در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه روزه داری را مهم ترین تمرین برای اخلاص دانست و افزود: اراده انسان در ماه مبارک رمضان و اخلاص در عمل وی در این ماه دو چندان می شود.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره بر این که مؤمن حقیقی به اندازه اراده او شناخته می شود، بیان داشت: شناخت روزه و فضیلت ماه مبارک رمضان نیازمند معرفت به خداوند متعال است.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به حکمت های نهفته در ماه رمضان و روزه داری ابراز داشت: یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت بزرگ‎ترین حکمت نهفته در روزه داری ماه رمضان است.

حجت الاسلام عادل پور با بیان این که باید در ماه رمضان بیش از ماه های گذشته به فقیران و تهی دستان توجه شود، خاطرنشان کرد: تجربه کردن تشنگی و گرسنگی فقیران و مستمندان از دیگر حکمت های روزه داری است.

استاد حوزه علمیه به توجه به فقیران در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: توجه به تهی دستان و مستمندان در ماه رمضان توجه به شعائر الهی است.

امام جمعه مینوشهر با بیان این که در رویات اهل بیت عمصت و طهارت(ع) توجه به فقیران سفارش زیاد شده است، تأکید کرد: این سفارش در ماه مبارک رمضان دوچندان می شود و در آیات و روایات هم دیده شده که اهل بیت امام علی(ع) به مدت سه روز افطار خود را به فقیران و تهی دستان می دانند.

 حجت الاسلام عادل پور در پایان روزه داری را جهاد در راه خدا دانست و افزود: انسان در ماه رمضان با روزه داری مانع شهوات نفسانی خویش می شود./9458/ت303/غ

ارسال نظرات