۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۷۶۰۶۰
در جلسه تفسیر قرآن بیان شد؛

پاسخ آیت الله مکارم به ادعای غربی‌ها در باره حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادعاهای غربی ها درباره تحت فشار بودن اقلیت های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران را بی پایه و اساس دانست و تاکید کرد: اقلیت های مذهبی از جمله یهود و نصارا در ایران زندگی مسالمت آمیزی دارند و حقوق شان محترم شمرده می شود.
نماز و تفسير قرآن کريم توسط آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نماز و تفسير قرآن کريم توسط آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع)، با اشاره به آیات 26 و 27 سوره مبارکه احزاب، تصریح کرد: بنی قریظه پیمان خود را با حضرت رسول(ص) شکستند و به لشکر دشمنان اسلام ملحق شدند.
این مرجع تقلید با اشاره به این که این دو آیه سرنوشت یهود بنی قریظه را بیان می کند، بیان داشت: اینها در جنگ احزاب از لشکر کفر پشتیبانی کردند اما با عنایات الهی و شکست لشکر احزاب، گرفتار شدند؛‌ جنایت کاران جنگی به قتل رسیدند و غنائم جنگی فراوان به دست آمده بین لشکر اسلام تقسیم شد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:‌ در پنج جنگ از جنگ های اسلامی خداوند لشکر نامرئی ترس و وحشت را به یاری مسلمانان فرستاد که جنگ بنی قریظه یکی از این جنگ ها است. 
این مرجع تقلید کرد: در زمان ما در جنگ تحمیلی نیز با وجود این که دنیا حامی صدام بود، دستگاه های اطلاعاتی استکبار و آمریکا آخرین اطلاعات و اخبار را به صدام و لشکر او می دادند، انواع سلاح های پیشرفته را در اختیار دشمن می گذاشتند، اما با وجود این که ما در ابتدای انقلاب بودیم با ایستادگی دشمن را از خاک خود بیرون کردیم و در جنگی نابرابر به پیروزی رسیدیم. 
مسلمان واقعی باشیم دشمنان کاری از پیش نخواهند برد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی هشت سال دفاع مقدس را سند بزرگی ملت ایران و عنایت ویژه خداوند به مردم دانست و تصریح کرد: امروز نیز اگر مسلمان واقعی و آماده مبارزه با دشمن باشیم یقینا عنایات الهی نیز متوجه حال ما می شود و دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.
 این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بارها در سالیان اخیر دشمنان ما را تهدید به حمله نظامی می کردند و آمریکایی ها می گفتند همه گزینه ها روی میز است اما آنها می ترسند و این همان نیروی ترس و رعب الهی است که خداوند در دل های آنها افکنده است.
وی یادآورشد: لشکرنامرئی ترس و وحشت سه امتیاز دارد، نخست این که نامرئی است و قابل دفاع نیست، امتیاز دوم این که هزینه ندارد،‌ امتیاز سوم این است که سبب می شود در میدان جنگ به مسلمانان تلفات نرسد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازیدر ادامه تصریح کرد: همیشه در کشورهای اسلامی اقلیت هایی از یهود و نصارا به نام اهل ذمه زندگی کرده و می کنند که با مسلمانان هم پیمان بودند و با آنها زندگی مسالمت آمیز داشته و دارند و در انجام مراسم ها و آیین مذهبی خود آزاد هستند و جان، مال و ناموس شان محفوظ است و حتی در کشور ما در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند.
این مرجع تقلید یادآورشد: در حال حاضر در کشور ما اقلیت هایی هستند و بر خلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می کنند هیچ گونه ناراحتی ندارند؛ ‌ما هرگز نشنیده ایم فرد مسلمانی مزاحم یهود، مسیحی و زردتشی بشود و آنها با مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی دارند. 
اقلیت های مذهبی در ایران مورد احترام هستند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تشریح شرایط اهل ذمه در دین مبین اسلام، پرداخت مالیات،‌ عدم کمک به دشمنان اسلام، آزار نرساندن به مسلمانان، جاسوسی نکردن برای دشمنان، عدم تظاهر به منکرات،‌ محترم شمردن قوانین اسلام و بی احترامی نکردن به قوانین مسلمانان را از جمله این شرایط ذکر کرد.
استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: برخلاف تبلیغات دروغین دشمنان مبنی بر تحت فشار بودن اقلیت ها در جمهوری اسلامی ایران، آنها زندگی خوبی دارند و از حقوق لازم برخوردار هستند، هیچ کس متعرض مال، ناموس و آبروی آنها نمی شود و قوانین کشور نیز از آنها حمایت می کند و آنها نیز به قوانین احترام می گذارند و به آن ملتزم هستند.
وی حساب اقلیت های مذهبی از یهود و مسیحی که در کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی زندگی می کنند، را از صهیونیست ها جدا دانست و تصریح کرد: صهیونیست ها شمشیر را از رو بسته اند و سرزمین های اسلامی قبله اول مسلمانان را غصب کرده اند و به دنبال متلاشی کردن جهان اسلام هستند و ما هرگز آنها را با اقلیت های مذهبی یکسان نگاه نمی کنیم. /924/پ202/ج

 

ارسال نظرات