۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۷۶۱۵۷
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

مباحث فرهنگی و مذهبی برای جوانان برنامه‎ریزی شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: کسی در طول سال کار کارشناسی نمی کند تا از نیاز و عطش واقعی جامعه و جوان امروز با خبر باشد و این در حالی است که بودجه لازم برای این اقدامات در اصفهان وجود دارد.
جعفر عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسگری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در نشست هم اندیشی مدیران و مسؤولان مؤسسات قرآنی که به مناسبت دهمین نمایشگاه قرآن و عترت امروز  در مرکز همایش های نمایشگاه بین المللی استان اصفهان برگزار شد، گفت: 34 سال از پیروزی انقلاب گذشته و ما هنوز بر روی موضوع نشاط اجتماعی برنامه ریزی خاصی نکرده ایم و مباحث فرهنگی و مذهبی ما بدون توجه به ذائقه جوانان، برنامه ریزی شده  که نتیجه آن الگوگیری جوانان از هنرپیشه ها و فوتبالیست ها بوده است. 

 

عسگری با یادآوری این نکته که نشاط باید درونی باشد، اظهار داشت: راه سختی در پیش داریم و در این مسیر جدا از ترمیم گذشته باید به آینده هم نظر داشته باشیم اما متاسفانه عزم جدی برای پیگیری و برنامه ریزی وجود ندارد.   

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در خصوص فعالیت مراکز قرآنی تصریح کرد: مراکز و موسسات قرآنی اگرچه فعالیت های شاخصی انجام می دهند اما انسجام لازم را ندارند و آمار و بانک اطلاعاتی یکسانی دارند که ارتباط با گستره جامعه هدف را با مشکل روبرو می سازد.  

 

وی در خصوص تاثیر نمایشگاه بر انسجام مراکز قرآنی عنوان داشت: مراکز قرآنی بسیاری در استان فعال هستند اما برنامه ریزی بلند مدت ندارند و همت شرکت نمایشگاه های استان در جمع کردن این مراکز در قالب نمایشگاه قرآن قابل تقدیر است. 

 

عسگری در خصوص استفاده مراکز از فرصت نمایشگاه ادامه داد: رقابت و برنامه ریزی داخلی موسسات که دیگر به عهده شرکت نمایشگاه ها نیست و آن ها خود باید از این فرصت و فضا بیشترین استفاده را کنند. 

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با انتقاد از این که این مراکز پیش از برگزاری نمایشگاه، باید نیازهای قرآنی جوانان و جامعه را رصد و تحلیل کنند، گفت: کسی در طول سال کار  کارشناسی نمی کند تا از نیاز و عطش واقعی جامعه و جوان امروز با خبر باشد و این در حالی است که بودجه لازم برای این اقدامات در اصفهان وجود دارد، دستگاه های متولی هم زیادند اما به دنبال مخاطب اصلی نیستند و در نتیجه به هدف نمی رسند.

 

شایان ذکر است، ارائه پایان نامه های قرآنی، انتخاب یک موضوع محوری به عنوان شاخص نمایشگاه در هر سال و تشکیل کمیته ارزیابی از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود. /939/پ202/ب 

ارسال نظرات