۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۷۶۲۰۷

اضافه شدن «تاریخ اسلام» به برنامه درسی مدارس انگلیس

خبرگزاری رسا ـ وزارت آموزش انگلیس پس از تجدیدنظر در مورد برنامه درسی جدید مدارس این کشور، ضمن اعلام برنامه درسی جدید از گنجانده شدن تاریخ اسلام به درس تاریخ مدارس این کشور خبر داد.
تاريخ اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «مایکل گوو»، وزیر آموزش انگلیس و همکارانش پس از آنکه برنامه درسی مدارس بریتانیا را مورد تجدید نظر قرار دادند که پیش‌نویس این برنامه که اوایل سال جاری میلادی اعلام شده بود، به دلیل عدم اشاره به تاریخ اسلام، مورد انتقادهای گسترده واقع شد.

 

شورای اسلامی انگلیس (MCB) که نماینده بیش از 500 سازمان اسلامی در این کشور است، یکی از منتقدان اصلی پیش‌نویس برنامه تحصیلی مدارس بود که این برنامه را به دلیل عدم کوچکترین اشاره‌ای به مسلمانان و اسلام مورد نقد قرار داده بود.

 

خبر گنجانده شدن تاریخ اسلام به برنامه درسی مدارس با استقبال مسلمانان این کشور مواجه شد.

 

اداره آموزش کاتولیک شهر «بلک‌برن» انگلیس نیز با استقبال از این اقدام اعلام کرد: تحصیلات با هدف پیشرفت روحی، اخلاقی، فرهنگی، ذهنی و فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه و جامعه انجام می‌شود، بنابراین برنامه تحصیلی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را برای انجام هرچه بهتر مسئولیت‌های آینده، به ویژه در دنیایی که به شدت در مسیر جهانی شدن پیش‌ می‌رود، آماده کند.

 

برنامه تحصیلی جدید از ابتدای سال 2014 در مدارس دولتی بریتانیا اعمال خواهد شد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات